? برخی مسؤولان از تحریم ابرقدرت ها بیش از تحریم های خداوند هراس دارند

? برخی مسؤولان از تحریم ابرقدرت ها بیش از تحریم های خداوند هراس دارند

?به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ماندگاری در سخنرانی 17 مهرماه که در هیأت فرهنگی مذهبی رضوان برگزار شد، گفت: بالاترین سودها از معامله با خداوند نصیب انسان می شود.

?وی در ابتدا با مروری بر مطالب شب های گذشته افزود: درک پاسخ این سؤال که چرا معامله کنندگان با خداوند به عهدشان با پروردگار پایبند نیستند بسیار راهگشا خواهد بود؛ چرا که بالاترین سودها و با دوام ترین سودها در معاملاتی است که با خداوند انجام می شود.

?حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر همه انسان ها در همه مواضع و شئونات زندگیشان صرفاً با خداوند معامله می کردند، این گرفتاری هایی که دامن گیر جامعه شده است برطرف می شد؛ غیبت کردن ها، دروغ گفتن ها، تهمت زدن ها و دست درازی کردن به نعمت دیگران نشانه عدم معامله با خداوند است.

?رییس مؤسسه روایت سیره شهدا تبیین کرد: موانع معامله با خداوند معادلات انسانی را به هم می زنند، وسوسه ها، جلوه های دنیوی و سخنان مردم از موانعی است که معادلات انسان را در تعیین صحیح و غلط به هم می ریزد تا انسان در انتخابش دچار اشتباه شود؛ جلوه های دنیوی که انسان های زیادی را گمراه کرده است دومین عاملی است که معادلات انسانی را به هم می ریزد چرا که جلوه های دنیوی سبب نادیده گرفتن خداوند خواهد شد.

?خطیب توانا با اشاره به آیات قرآن و روایات معصومین(ع) اظهار کرد: قیاس دنیا با عظمت حکومت پروردگار سبب کوچک شدن دنیا در نظر انسان می شود و چشیدن لذت مناجات با خداوند نیز شهوات انسان را فروکش می کند.

?وی ابراز کرد: انسان باید خداوند را در معاملات امتحان کند، باید با خداوند معامله کنیم و از او طلب خیر کنیم نه این که چیزی را که فکر می کنیم به نفع ما است را از او طلب کنیم؛ حضرت زینب(س) برای مادرشان، پدرشان و برادرانشان از خداوند طلب عافیت کردند و ظاهراً دعایشان به منزله اجابت نرسید ولی خداوند حضرت زینب(س) را آن قدر بزرگ کرد که همواره نامشان در کنار چهارده معصوم(ع) برده می شود.

?حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: دنیا در نظر انسان های بزرگ کوچک است از این رو این افراد به خاطر از دست دادن دنیا ناراحت نمی شوند؛ زمانی دزدی ماشین مرحوم حجت الاسلام مهندسی را دزدیده بود ایشان با کمال تعجب گفته بودند که امیدوارم ماشینم برای آن دزد برکت داشته باشد، من او را حلال کردم.

⬅️ خطیب توانا در پایان اذعان کرد: عده ای از مسؤولان از تحریم ابرقدرت ها ترسیده اند ولی از تحریم های پروردگار هیچ هراسی ندارند؛ باید باور کنیم اگر خداوند اراده چیزی را نداشته باشد هرگز آن چیز محقق نخواهد شد.
http://www.rasanews.ir/detail/news/581766/75

#ایمان_به_غیب #اهل_بیت_علیهم_السلام #مسئولین #دنیا_آخرت #تقوا

کانال رسمی #استاد_ماندگاری
✅ @mandegari_mahdi
? @karbalayezohor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.