🔅اجتماع مردمی بیعت با امام زمان(عج) برگزار شد/ نهم ربیع، غدیری دیگر؛ جشنی از جنس انتظار و امید
🔸امروز 26 آبان ماه، نهم ربیع دیگری از راه رسید و چشم انتظاران فرج در شهرهای مختلف ایران، شوق انتظار را با زمزمه ذکر یا صاحب الزمان و الهم عجل لولیک الفرج و آقا بیا به تصویر کشیدند و با امام خود عهد بستند.
منتظران ظهور عهد بستند که به تاسی از ایشان و خاندان پاکشان هر چه بیشتر اخلاق محمدی را در وجودشان بارورتر گردانند و نسبت به ارایه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در میان اطرافیان و جامعه اقدام کنند.
🔸امسال، سومین سالی بود که روز نهم ربیع الاول، مصادف با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) که به نام غدیر ثانی معرفی میشود، جشن بیعت با امام زمان (عج) برگزار میشد.
در تهران اما میدان امام حسین (ع) میزبان مردم بود. مراسم با سخنرانی «علی اکبر رائفی پور»، مدیر موسسه جنبش مصاف آغاز شد. در ادامه، این جشن با مدیحه سرایی «محمدرضا طاهری» و «سید مجید بنیفاطمه» از ذاکران اهل بیت علیهم السلام و شعرخوانی «سیدحمیدرضا برقعی»، شاعر و ذاکر اهل بیت علیهم السلام همراه بود.
👤علی اکبر رائفیپور در شروع سخنانش با بیان اینکه امسال با مسایل مختلف ازجمله معضلات اقتصادی در کشور مواجهیم، تاکید کرد که همه ما این وضعیت را با پوست، گوشت، استخوان و خون درک کردهایم اما سوال این است که در کجای این زمین هستیم؟ باید برای ما واضح باشد که کجا ایستاده ایم.
🔸او ادامه داد: شکی نیست که آخرالزمان عصر بلایاست. فراوان شنیده ایم که عدهای صبح مومن از خانه بیرون زدند اما شب کافر به خانه برمیگردند. خوشحالیم که در این عصر پرآشوب نام ما شیعه است و امیدواریم اما این خوف هم وجود دارد که در انواع و اقسام آزمون ها سرافکنده خارج شویم.
🔸به گفته وی اگر شیعه تشکیل حکومت ندهد، ظهور محقق نمی شود، با تمام این اوصاف، بعضاً در تعاملات برخی مردم با جملاتی مواجه می شویم که ما با هم رفیق بودیم تا این که مسایل اقتصادی پیش آمد و اختلافات ریشه دار شد. این نشان می دهد دوستی های ما محک نخورده و کافی است که پای پول وسط باشد، تا این پول از هر چیزی درست تر از آب دربیاید. حال سوال آن است که چقدر در عصر آخرالزمان خودمان را در برابر این امتحانات قوی می دانیم. روضه امام حسین(ع) برگزار می کنیم ولی تاکنون چه قدر پیش آمده که ۱۰ هیئت ما یک هیئت شود؟
🔸او با بیان اینکه ظاهراً دینداری مدنظر برای برخی دینداری سکولار است گفت: می گویند رکوع و سجود من هست اما چیزهای دیگر را از من نخواهید. «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» را در مورد آنها باید کجای دل گذاشت؟ این فهم این افراد از دین است.
🔸رائفیپور تاکید کرد: جنس حرکت امام زمان(عج) سیاسی است، حکومتی است، از جنس ولایت است، حضرت(عج) زیر عَلَم هیچ کس نمی رود. امام زمان(عج) وجودی چون منصور دوانیقی را نمی پذیرد. ایشان خود «امام منصور» است.
🔸وی همچنین با بیان اینکه اسراییل که دو روز نمیتواند جلو چند راکت حماس بایستد، طی مدتی کوتاه چند وزیر را عوض می کند، آیا میخواهند با ما بجنگند؟ گفت: برخی از ما دم از انقلاب می زنیم اما کت و شلوار ما سیاسی است. مسلم بن عقیل معصوم نبود اما آنها باید او را می پذیرفتند، اینکه هیچ کس جلوی ابن زیاد نایستاد، از اینجا نشات می گرفت که مسلمان واقعی نبودند، سر تا پایشان دروغ بود و می ترسیدند مواجب شأن قطع شود. اتفاقا سر تا پایشان مسلمان بود، حج می رفتند و نماز می خواندند.
🔸رائفی پور با تاکید بر اینکه دروغ می گوییم که منتظریم، وقتی چششم و گوشمان به رسانههایی است که سر تا پایشان دروغ است خاطر نشان کرد: اگر کسی کجی در جامعه ببیند اما سکوت کند، دروغ می گوید که منتظر است، کسی که ظلم را ببیند و دم از انتظار بزند، منتظر نیست. در دعای ندبه اشارات متعددی شده است از جمله اینکه ظالمان برای خودشان شوکت میسازند و در دعا آمده کجاست کسی که شوکت آنها را از هم بپاشاند.
🔸او تاکید کرد که قرآن می گوید حواست به سامری باشد، می گوید مراقب نسل قارون باش؛ این نسل امروز هم خطرناک است، امروز نباید در مقابل خصومت های استکبار سکوت کنیم. هشت سال قبل بود که گفتم آزمون جهاد دادیم و آزمون اقتصادی بعد از آن است، چون خدا از همه این آزمونها را گرفته است. باید آن قدر مقاوم شویم که ضربههای اقتصادی روی ما کارگر نباشد.
🔸وی با بیان اینکه باید سطح سواد مردم را بالا ببریم و یکی از دلایلی که کوفیان زیر پای ابا عبدالله الحسین(ع) را خالی کردند، این بود که می ترسیدند مواجبشان قطع شود گفت: آن زمان دولت یزید صدهزار درهم میداد و این مبلغ بسته به عواملی نظیر نوع زندگی بین مردم تقسیم می شد. ابن زیاد گفت اگر حتی یک نفر از شما حسین(ع) را همراهی کند، مواجب بقیه قطع میشود.
🔅اجتماع مردمی بیعت با امام زمان(عج) برگزار شد/ نهم ربیع، غدیری دیگر؛ جشنی از جنس انتظار و امید
🔸امروز 26 آبان ماه، نهم ربیع دیگری از راه رسید و چشم انتظاران فرج در شهرهای مختلف ایران، شوق انتظار را با زمزمه ذکر یا صاحب الزمان و الهم عجل لولیک الفرج و آقا بیا به تصویر کشیدند و با امام خود عهد بستند.
منتظران ظهور عهد بستند که به تاسی از ایشان و خاندان پاکشان هر چه بیشتر اخلاق محمدی را در وجودشان بارورتر گردانند و نسبت به ارایه الگوی عملی و اجتماعی اخلاق حسنه در میان اطرافیان و جامعه اقدام کنند.
🔸امسال، سومین سالی بود که روز نهم ربیع الاول، مصادف با سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) که به نام غدیر ثانی معرفی میشود، جشن بیعت با امام زمان (عج) برگزار میشد.
در تهران اما میدان امام حسین (ع) میزبان مردم بود. مراسم با سخنرانی «علی اکبر رائفی پور»، مدیر موسسه جنبش مصاف آغاز شد. در ادامه، این جشن با مدیحه سرایی «محمدرضا طاهری» و «سید مجید بنیفاطمه» از ذاکران اهل بیت علیهم السلام و شعرخوانی «سیدحمیدرضا برقعی»، شاعر و ذاکر اهل بیت علیهم السلام همراه بود.
👤علی اکبر رائفیپور در شروع سخنانش با بیان اینکه امسال با مسایل مختلف ازجمله معضلات اقتصادی در کشور مواجهیم، تاکید کرد که همه ما این وضعیت را با پوست، گوشت، استخوان و خون درک کردهایم اما سوال این است که در کجای این زمین هستیم؟ باید برای ما واضح باشد که کجا ایستاده ایم.
🔸او ادامه داد: شکی نیست که آخرالزمان عصر بلایاست. فراوان شنیده ایم که عدهای صبح مومن از خانه بیرون زدند اما شب کافر به خانه برمیگردند. خوشحالیم که در این عصر پرآشوب نام ما شیعه است و امیدواریم اما این خوف هم وجود دارد که در انواع و اقسام آزمون ها سرافکنده خارج شویم.
🔸به گفته وی اگر شیعه تشکیل حکومت ندهد، ظهور محقق نمی شود، با تمام این اوصاف، بعضاً در تعاملات برخی مردم با جملاتی مواجه می شویم که ما با هم رفیق بودیم تا این که مسایل اقتصادی پیش آمد و اختلافات ریشه دار شد. این نشان می دهد دوستی های ما محک نخورده و کافی است که پای پول وسط باشد، تا این پول از هر چیزی درست تر از آب دربیاید. حال سوال آن است که چقدر در عصر آخرالزمان خودمان را در برابر این امتحانات قوی می دانیم. روضه امام حسین(ع) برگزار می کنیم ولی تاکنون چه قدر پیش آمده که ۱۰ هیئت ما یک هیئت شود؟
🔸او با بیان اینکه ظاهراً دینداری مدنظر برای برخی دینداری سکولار است گفت: می گویند رکوع و سجود من هست اما چیزهای دیگر را از من نخواهید. «أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ» را در مورد آنها باید کجای دل گذاشت؟ این فهم این افراد از دین است.
🔸رائفیپور تاکید کرد: جنس حرکت امام زمان(عج) سیاسی است، حکومتی است، از جنس ولایت است، حضرت(عج) زیر عَلَم هیچ کس نمی رود. امام زمان(عج) وجودی چون منصور دوانیقی را نمی پذیرد. ایشان خود «امام منصور» است.
🔸وی همچنین با بیان اینکه اسراییل که دو روز نمیتواند جلو چند راکت حماس بایستد، طی مدتی کوتاه چند وزیر را عوض می کند، آیا میخواهند با ما بجنگند؟ گفت: برخی از ما دم از انقلاب می زنیم اما کت و شلوار ما سیاسی است. مسلم بن عقیل معصوم نبود اما آنها باید او را می پذیرفتند، اینکه هیچ کس جلوی ابن زیاد نایستاد، از اینجا نشات می گرفت که مسلمان واقعی نبودند، سر تا پایشان دروغ بود و می ترسیدند مواجب شأن قطع شود. اتفاقا سر تا پایشان مسلمان بود، حج می رفتند و نماز می خواندند.
🔸رائفی پور با تاکید بر اینکه دروغ می گوییم که منتظریم، وقتی چششم و گوشمان به رسانههایی است که سر تا پایشان دروغ است خاطر نشان کرد: اگر کسی کجی در جامعه ببیند اما سکوت کند، دروغ می گوید که منتظر است، کسی که ظلم را ببیند و دم از انتظار بزند، منتظر نیست. در دعای ندبه اشارات متعددی شده است از جمله اینکه ظالمان برای خودشان شوکت میسازند و در دعا آمده کجاست کسی که شوکت آنها را از هم بپاشاند.
🔸او تاکید کرد که قرآن می گوید حواست به سامری باشد، می گوید مراقب نسل قارون باش؛ این نسل امروز هم خطرناک است، امروز نباید در مقابل خصومت های استکبار سکوت کنیم. هشت سال قبل بود که گفتم آزمون جهاد دادیم و آزمون اقتصادی بعد از آن است، چون خدا از همه این آزمونها را گرفته است. باید آن قدر مقاوم شویم که ضربههای اقتصادی روی ما کارگر نباشد.
🔸وی با بیان اینکه باید سطح سواد مردم را بالا ببریم و یکی از دلایلی که کوفیان زیر پای ابا عبدالله الحسین(ع) را خالی کردند، این بود که می ترسیدند مواجبشان قطع شود گفت: آن زمان دولت یزید صدهزار درهم میداد و این مبلغ بسته به عواملی نظیر نوع زندگی بین مردم تقسیم می شد. ابن زیاد گفت اگر حتی یک نفر از شما حسین(ع) را همراهی کند، مواجب بقیه قطع میشود.