◼️ خانه كوچک فاطمه(س)

⚫️ #تاریخ_بصیرت_افزای_معصومین

◼️ خانه كوچک فاطمه(س) و افراد تربیت‌شده در آن؛ الگوی ما برای مقابله با مستکبران

▪️ اين خانه كوچک فاطمه(س) و اين افرادى كه در آن خانه تربيت شدند – كه به‌حسب عدد، چهار پنج نفر بودند و به‌حسب واقع، تمام قدرت حق تعالى را تجلى دادند- خدمت‌هايى كردند كه ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب درآورده است.

▪️ خطبه فاطمه زهرا(س) در مقابل حكومت و قيام اميرالمؤمنين(ع) و صبر اميرالمؤمنين(ع) در مدت بيست و چند سال و درعين‌حال كمک‌كارى به حكومت موجود و بعد هم فداكارى در راه اسلام و فداكارى دو فرزند عزيزش، امام مجتبى(ع) كه يک خدمت بسيار بزرگ و دولت جابر اموى را با آن خدمت رسوا فرمود، و خدمت بزرگ برادر ارجمندش حضرت سيدالشهدا(ع)، چيزهايى بود كه همه مىدانيد و مىدانيم.

▪️ و با اينكه عده، كم و اسباب و ابزار جنگ پيش آنها كم بود، لكن روح الهى و روح ايمان، آنها را آن‌طور كرد كه بر همه ستمكاران عصر خودشان غلبه پيدا كردند و اسلام را زنده كردند و براى ما و شما برادرهاى عزيز الگو شدند كه ما از كمى عده و كمى عُده و كمى ابزار جنگ در مقابل تمام قدرت‌هايى كه امروز با ما به جنگ برخاستهاند، مقاومت كنيم.

▪️ و همان‌طورى كه اولياى ما(ع) نشان دادند كه در مقابل مستكبران گاهى با تبليغ و گاهى با اسلحه بايد ايستاد و مستكبران را بايد به جاى خودشان نشاند، ما هم الگوى آنها را، تبعيت از آنها را مىپذيريم.

? بخشی از سخنرانی امام خمینی(ره) در جمع رزمندگان اسلام؛ 60/12/18

@tarikhbasiratafza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.