? استاد سید محمّدمهدی میرباقری:

? «بیانیهٔ گام دوم» بیانیهٔ بسیار دقیق و فاخری است که باید برمبنای آن، «گفتمان‌سازی» و «راهبردنگاری» و «نظریه‌پردازی» صورت گیرد.

? «بیانیه گام دوم»، به‌یک‌معنا قابلِ‌مقایسه با کتابِ «تَنْبیهُ‌الْاُمَّه»ی مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه»ی شیخ فضل‌الله نوری نیست؛ چون آن‌ها در مقیاسِ راهبَریِ حوادث ملی بودند و این متن در مقیاسِ راهبَریِ انقلاب اسلامی به‌عنوانِ یک حقیقتِ تأثیرگذار بر جامعهٔ جهانی است.

? استاد سید محمّدمهدی میرباقری:

? «بیانیهٔ #گام_دوم» بیانیه‌ای فوق‌العاده دقیق است و إن‌شاء‌الله اثرگذار خواهد بود. بسیاری از بحران‌هایی که در جامعهٔ ما وجود دارد، ناشی از «فقدان استراتژی» یا «انتخابِ استراتژیِ ضعیف» در شکاف تمدنیِ اسلام و غرب است. امیدواریم این بیانیه بتواند این خلأ را پر کند و جلوی حرکت‌های زیگزاکیِ دولت‌ها را بگیرد.

? در بینِ اسناد راهبُردی که روحانیتِ شیعه برای راهبَری حوادث اجتماعی فراهم آورده‌اند، بیانیهٔ گام دوم جزوِ انگشت‌شمارهاست که به‌یک‌معنا، قابلِ‌مقایسه با کتابِ «تَنْبیهُ‌الْاُمَّه» مرحوم نائینی و رسالهٔ «حرمت مشروطه» شیخ فضل‌الله نوری نیست؛ چون آن‌ها در مقیاس راهبَریِ حوادث ملی هستند و این متن در مقیاس راهبَریِ انقلاب اسلامی به‌عنوانِ یک حقیقتِ تأثیرگذار بر جامعهٔ جهانی است.

? «بیانیهٔ گام دوم» بیانیهٔ بسیار فاخری است که به تجلیل از آن نباید اکتفا کنیم، بلکه باید فهم صحیح و تحلیل صحیح بشود و برمبنای آن، «گفتمان‌سازی اجتماعی» و «نظریه‌پردازی اجتماعی» و نیز «راهبردنگاری» صورت بگیرد و اسنادی مثل «الگوی پیشرفت» با آن هماهنگ شوند. ۹۷/۱۲/۹
☑️ @mirbaqeri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.