? بیانیه جنبش «پیش به سوی ایران ۱۴۴۴»

? بیانیه جنبش «پیش به سوی ایران ۱۴۴۴»

▫️ بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
? بالندگی چهل ساله‌ی ایران به دلیل ظهور اسلام در این سرزمین است. پیامبر اسلام(ص) روزی بر شانه‌ی سلمان زد و گفت: «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست می‌یابند» ملت ما در تاریخ، نشدنی‌ها را شدنی کرده است و حال به آن بلوغ و تعالی شخصیت دست یافته که در #گامدومانقلاب، در پی تحقق تمدن نوین اسلامی باشد که آن نیز از رهگذر ساخت #نظام_اسلامی، سپس دولت اسلامی، آنگاه جامعه اسلامی ممکن خواهد شد و در نهایت به تحقق تمدن اسلامی منجر خواهد شد. کنون در مرحله‌ی نظام‌سازی هستیم. با توجه به این‌که نظام کلان ملی کشور، دارای ۱۴۰ زیرنظام اصلی است بنابراین هر ۱۴۰ زیرنظام اصلی کشور ما در این مرحله می‌بایست منطبق با رؤیای ایرانی-اسلامی بومی بشود.

✅ آینده، از آن ماست؛ اما آینده به خودی خود اتفاق نمی‌افتد. کسانی هستند که اراده می‌کنند به آن افق دور بیندیشند و برای نیل به آن مقصود، کوشش کنند. ۲۳ ماه بعد که وارد قرن جدید می‌شویم، «پروژه قرن جدید اسلام» قرن پیش رو را مهمترین و سرنوشت‌سازترین عصر نسبت به اعصار پیشین خواهد نمود. پروژه قرن جدید اسلام، تحقق کامل جامعه مهدوی است که مهمترین گام برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و تشکیل حکومت عدل جهانی خواهد بود، ان شاءالله.

? ما جوانان مؤمن انقلابی، اهل تغییریم، رسالت و تعهدی بر دوش داریم؛ نبی‌گونه به میان مردم رفته به آن‌ها چشم‌انداز ارائه می‌دهیم و آنان را برای تغییر در خود و سپس تغییر و تحول در جامعه دعوت می‌کنیم. اگر حتی میل رهایی از مشکلات ریز و درشت نزدیک‌مان را داریم، بازهم باید افق‌های دور را ببینیم تا برانگیزیم و همین قیام و خیز برداشتن ما به سوی آن افق بلند، موانعِ نزدیک ما را هم از میان بردارد. زمانی که فرد فرد ما همچون شهیدان تغییر کنیم، در این صورت تغییر در احوال امت ما از جانب خدا رقم می‌خورد و آن جامعه آرمانی و نورانی محقق می‌شود؛ کما اینکه امروز هم نشانه‌های آن هویداست. در جهانی که مهمترین رؤیای معارض ما یعنی «رؤیای آمریکایی» مُرده است، تنها رؤیای زنده‌ی جهان یعنی رؤیای مهدویت هر روز بیشتر جلوه‌گری می‌کند و هر لحظه بیش از پیش، عظمت خود را به رخ جهان می‌کشد. رؤیایی که ابرانسان‌هایی چون شهیدان را از ابتدای تاریخ تا امروز پرورانده و برای تمامی دردهای بشر، پاسخ دارد. اراده‌ی الهی‌ست که این رؤیا تمام و کمال، محقق شود و قصد ما در جنبش «پیش به سوی ایران ۱۴۴۴» قیام برای تحقق آن است که: «وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ»

▫️ از این رو همزمان با خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت امام مهدی(عج) جنبش «پیش به سوی ایران۱۴۴۴» آغاز به کار می‌نماید.

محورهای اصلی جنبش به این شرح است:
? تعریف و تدقیق پروژه قرن جدید اسلام
? تحلیل گام دوم انقلاب
? طرازگذاری انقلاب اسلامی برای ایران۱۴۴۴ و جهان آینده
? نگرش جامع به انقلاب، تغییر و تحول انسان و جهان
? پیش‌برد نظام‌سازی در دهه پنجم انقلاب اسلامی
? ارتقاء سواد آینده‌شناسی و آینده‌پژوهی
? بررسی رؤیاهای تمدنی همچون رؤیای آمریکایی و رؤیای چینی
? مطالعه ترندها و نهادهای آینده‌پژوهی و ترندگذاری غرب
? پایش افول تمدن غرب

با ما همراه باشید…

? پیش به‌سوی ایران ۱۴۴۴
?? @iran1444_ir
? iran1444.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.