تذکر مجدد رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه مبنی بر #حفظ روحیه انقلابی

سخن_هفته

تذکر مجدد رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه مبنی بر #حفظ روحیهانقلابی

?راه پیشرفت ایران اسلامی

?”در داخل ایران باید گذار صورت بگیرد، حتی اگر تدریجی باشد. گذاری که طی آن درک شود که شعار #مرگبرآمریکا و انکار #هولوکاست توسط رهبران ایران و تهدید اسرائیل به نابودی و دادن اسلحه به #حزب‌الله و کارهایی از این دست، از ایران در چشم بخش اعظم جهانیان، کشوری طردشده می‌سازد. ” این جمله‌ای است که #باراکاوباما، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده، بعد از توافق برجام، در مصاحبه با وب‌سایت “میک” به آن اشاره کرده بود.گرچه سیاست #دولتاوباما در قبال ایران آنچنان‌که خود به آن اذعان داشتند، صرفا #تغییررفتار ایران بود، اما هر تحلیلگر آگاه سیاسی به خوبی می‌فهمید که معنای واقعی این تغییر رفتار، در حقیقت چیزی جز #تغییرنظام نیست، آن‌چنان‌که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ، همان ایام صراحتا اعلام کرده بود که این موضوع، یعنی حمایت از گروه‌های حامی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران، باید سیاست اعلامی ایالات‌ متحده‌ی آمریکا و همه‌ی دوستانش باشد تا این کار را در نزدیک‌ترین فرصت ممکن انجام دهند.

✴️چرا آمریکا دنبال تغییر نظام در ایران است؟ چون جمهوری اسلامی نشان‌داده، آن نظام و نیرویی است که مانع تحقق #رؤیاهایآمریکایی در داخل ایران و در منطقه‌ی پرآشوب #غربآسیا شده است. در واقع ایران از سویی موجب شکست سیاست‌های زیاده‌خواهانه منطقه‌ای ایالات متحده، حداقل در ۱۵ سال اخیر شده است و از سویی دیگر، با طرح #الگویی_مردم‌سالار از نظام سیاسی، موجب تکثیر خود در کشورهای منطقه شده است. دراین‌باره مدیر میز ایران در اندیشکده‌ی آمریکایی بلفر چنین می‌گوید که “ایران یکی از قوی‌ترین و با ثبات‌ترین کشورهای منطقه است که به‌طور واقعی قدرت نفوذ مؤثر و شکل دادن وقایع بیرون از مرزهای خود را دارد. “

⭕️سؤال بعدی آن است که چه چیزی موجب برهم‌زدن رؤیای آمریکایی در داخل ایران و منطقه‌ی غرب آسیا از سویی، و پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ی ایران در چند دهه‌ی بعد از انقلاب اسلامی شده است؟

روحیه‌ی_انقلابی. در حقیقت «روحیه‌ی انقلابی به‌منزله‌ی جان و روح این ملت است» و «ما هرجا به انقلاب تکیه کردیم، به روحیه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیش رفتیم؛ هرجا از ارزش‌ها کوتاه آمدیم، انقلاب را ندیده گرفتیم، برای خوشایند عناصر استکبار که دشمنان اصلی اسلام و دشمنان اصلی این نظامند، ، عقب ماندیم؛ قضیه این‌جوری است. راه پیشرفت ایران اسلامی، احیاء روحیه‌ی انقلابی و احیاء روحیه‌ی مجاهدت است.»

?از این زاویه، بیانات دیروز رهبر انقلاب در دیدار معلمان و فرهنگیان مبنی بر حفظ #روحیه‌یانقلابی، در حقیقت تذکر مجددی بود بر اهمیت و ضرورت این مسأله؛ آن هم در روزهایی که برخی از سیاسیون و نخبگان داخلی، هم‌نوا با پروژه‌ی مقامات آمریکایی و غربی معتقدند که برای حل مشکلات کشور، چاره‌ای جز دست برداشتن از روحیه‌ی انقلابی نیست. #تجربه‌یسال‌های_اخیر اما پیشِ روی همگان قرار دارد، کافی است به آن رجوع شود تا کذب و نادرست بودن این گزاره به خوبی مشخص شود.

@Khattehezbollah

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.