? گاهی همه رياضت‌های‌ انسان به خاطر يك گناه به نتيجه نمی‌رسد.

? گاهی همه رياضت‌های‌ انسان به خاطر يك گناه به نتيجه نمی‌رسد.

? دستور امام رضا(ع) به كثرت در استغفار و تلاوت قرآن و دعا در روزهای آخر ماه شعبان، برای پاک شدن و مطهر شدن قبل از ورود به ماه مبارک رمضان

? استاد سید محمدمهدی میرباقری:

«در حديثی معروف، اباصلت از وجود مبارك حضرت ثامن الحجج(ع) چنين نقل مي‌كند: آخرين جمعه ماه شعبان در محضر حضرت بودم؛ ايشان فرمودند: فرصت‌ها گذشته و اين آخرين جمعه ماه شعبان است؛ حضرت دستوراتی دادند كه انجام دهم. سپس فرمودند: كوتاهی‌هايي كه در طول اين ماه شده را جبران كن. حضرت چند دستور به ايشان دادند كه يكي از آن‌ها كثرت در استغفار است؛ استغفار خود را زياد كنيد؛ تلاوت قرآن و دعا را زياد كنيد، تا پاك و مطهر وارد ماه بعد شويد.

گاهي همه رياضت‌ها‌ انسان به خاطر يك گناه به نتيجه نمی‌رسد؛ در نهايت هم تا هنگامی كه آن گناه صاف نشود، انسان به نتيجه نمی‌رسد؛ برطرف كردن گناه نيز نيازمند توبه و توجّه است. حضرت هم چنين فرمودند: اگر امانتی از مردم به عهده داريد به صاحبش برگردانيد. انسان بايد به انواع امانات و ديوني كه بر عهده دارد توجه كند؛ گاهي يكی از آنها، مانع بهره‌مندی [از فيوضات الهي] می‌شود؛ حضرت در ادامه فرمودند: بر ترك و رهايي از گناهاني كه مرتكب شده‌ايد، مصمم باشيد. البته هر كسي بايد متناسب با احوال خود عمل كند؛ ممكن است كسي گناه كبيره مرتكب شده باشد و ديگري اهل مكروه هم نباشد؛ اما بی‌ترديد همه در درگاه خداي متعال، مذنب هستند. سپس فرمودند: براي ترك گناهان تصميم بگيريد و سعي كنيد به خوف الهي روي آوريد؛ ترس از خداي متعال را در خود ايجاد كنيد و به او توكل داشته باشيد كه اين وادی، بدون توكل، پيمودنی نيست.»
☑️ @mirbaqeri

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.