و رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً

تربیت_مبلغ۴۰

استاد_شجاعی

? قرآن میفرماید: ?و رَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْواجاً? ⬅️ این مردم قبلا کافر بودند و بعد فوج فوج وارد دین خدا شدند.

? با توجه به آیه بالا ? آیا میتوانیم به خاطر اینکه «خَتَمَ اللَّهُ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ» هستند و کافر و نجس اند، با آنها کاری نداشته باشیم؟ نه ⬅️ با پنج دقیقه با ده دقیقه با نیم ساعت ⏰ حرف زدن خیلی اتفاقات قشنگ میتواند بیفتد.

✅ حتی حرف زدن نه، رفتار خوبی داشته باشید.

? اگر کسی رفتار خوب هم داشته باشد، میبینی که با نیم ساعت، با یک ساعت ? ، با یک فرصت مسافرت ? چند روزه باعث اتفاقات قشنگی می شود.

⚜️ دهها هزار نفر در عالم فقط با شنیدن آیات قرآن و با موسیقی قرآن ? ، با نمادهای مسلمانان، با رفتن به حرم ها ?، با یک عکس مسلمان شده و بعد نسلهای مسلمان ایجاد کردند و احیا شدند.

? گاهی وقتها یک نماد?، یک عکس ?، یک اخلاق?، یک هدیه?، یک لبخند?، یک شوخی?، یک تلفن ☎️ خیلی اتفاقات عجیبی را ایجاد می کند.

⚜️ امام باقر(ع): ?تذاکُرِ العِلمِ ساعَۀً خَیرٌ مِن قیامِ لَیلِه? «یک ساعت مذاکره علمی بهتر از یک شب عبادت هست»

⚜️ نبی اکرم(ص): ?نومٌ مَعَ عِلمٍ خَیرٌ مِن صَلاۀٍ عَلی جَهلٍ? «خوابیدن با علم بهتر از نماز با جهل است»

✅ امیرالمومنین علی(ع) با یکی از اصحابش می رفتند، که صوت دلنشین و زیبای قرآن را از یکی از افراد خوارج شنیدند که صحابه حضرت متوجه آن شد، در این هنگام حضرت همین فرمایش نبوی را فرمودند: ?نومٌ عَلَی الیَقین خَیرٌ مِنَ العِبادَۀٍ مَعَ شَکِ وَ الشُبهَه? «خوابیدن با علم و یقین بهتر از عبادت با شک و شبهه است»

♦️کسی که با علم ? بخوابد بهتر از کسی است که نماز شب بخواند، ولی خدا را نشناسد یا از خدا شناختی داشته باشد اما یک شناخت غلط یا شناخت غلط از پیامبر، امیرالمؤمنین و آخرت داشته باشد و در دلش جهالت و شک وجود داشته باشد.?

? نکته: اینها احادیث فوق العاده مهم و کلیدی ? هستند که در تبلیغ اهمیت فوق العاده ای دارند.

⬅️ باید برای مردم گفته بشود که یک مقدار وقتتان را برای مطالعه?، برای شنیدن?، برای کارهای علمی ? بگذارید.
این خیلی اهمیت دارد که مردم تشویق بشوند تا به سراغ علم بروند.

⚜️ امیرالمؤمنین(ع): ?قلیلُ العَمَلِ مَعَ کَثیرِ العِلم خَیرٌ مِن کَثیرِ العَمَل مَعَ القَلیلِ العِلم وَ الشَکِ وَ الشُبهَه? «کمی عمل اما با علم بسیار بهتر از عمل بسیار با علم کم و شک و شبهه است»

⬅️ یعنی اگر کسی خودش را به علم و یقین و اطلاعات ? برساند، این کمی عمل باعث نجات او می شود. اما اگر فردی عمل زیاد داشته ولی دانش نداشته باشد و شک وشبهه داشته باشد و در دل و وجودش تردید باشد، این عمل زیادش باعث نجات او نخواهد شد. چون خداوند به این علت انسان را خلق کرده که انسان به معرفت، بصیرت و دانش برسد.

? مثلا خیلی ها کار میکنند، زحمت میکشند، مسجد ? میسازند، حسینیه میسازند، فرش میدهند، شام میدهند، ناهار میدهند، یتیم خانه درست میکنند، به ایتام کمک میکنند، به سالمندان?‍? کمک میکنند، اما در دلشان هیچ اطمینانی از الله ? و آخرت و اینکه «از کجا آمدند», «در کجا هستند» و «به کجا میروند» ندارند و چون اطمینان و علمی ندارند، تمام زحماتشان هدر می رود.?

? این احادیث از معجزات فرمایش معصوم هستند و حتماً حفظ بکنید و یادتان نرود ?

? @montazer_moalleman ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.