نکاتی از برگزاری همزمان سه کنفرانس در مکه

??نکاتی از برگزاری همزمان سه کنفرانس در مکه : آل سعود بار دیگر شکست خورد ، اقتدار مظلومانه ایران ، نام ایران یک لحظه از زبان ال سعود نمی افتد

نوع مطلب: سر مقاله اصلی وبلاگ (نوشته های سردبیر وبلاگ صبح قریب) ،

در خلال پیگیری اجلاسیه های سه گانه منعقد در مکه مکرمه مخصوصا جلسه امشب که هنوز در حال جریان است چند موضوع به نظرم رسیده است که با شما به اشتراک می گذارم:

  1. این جلسات بیش از انکه علامت قوت ال سعود باشد نشانه ضعف و فرسودگی این رژیم ضد انسانی است.برغم انکه در حال تبلیغ این هستند که اجماع حاصل شده ، خبرهای درز شده نشان می دهد که کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس چندان موافق مواضع سعودی نبودند.کشورهای بزرگ عربی مثل عراق سوریه و کشورهای مغرب عربی با مواضع عربستان همراستا نبودند.این جلسات ضعف مفرط سعودی را به همه دنیا عیان کرد و کشورها ذلت و گدایی تعاطف با ال سعود را مشاهده کردند.این اجلاس اقتدار ایران را بیش از گذشته به نمایش گذاشت.

2.در این چند روز مخصوصا امروز و دیروز تمام فکر و ذکر مسئولان و تحلیل گران مزدور سعودی ایران بود و تمام فشار تبلیغی خود را به جای اسرائیل به سوی ایران نشانه رفته بودند .این سه کنفرانس به طور خلاصه کنفرانس هایی برای ترویج و تثیبت اسرائیل در منطقه و به فراموشی سپردن مشکل فلسطین و خلق مشکل کاذب به جای بحران اصلی جهان اسلام بود که برخی کشورهای حاضر در این جلسات فریب بازی صهیونی وهابی را خوردند.

  1. پخش تلویزیونی مراسم و تمرکز غیر حرفه ای بر ایران و منسوب کردن هر مشکلی به ان و نشان ندادن نماینده ایران به فرهنگ افراد بیابانگرد و قبیله ای آل سعود بسیار نزدیک بود و ذره ای حرفه ای گری در ان وجود نداشت .
  2. ال سعود فکر کرده با هیاهو و تبلیغات و تیتر کردن صحبت ها می تواند توازن قدرت موجود در منطقه که به سود ایران و محور مقاومت است را تغییر بدهد.ال سعود با خریدن چند کشور افریقایی و چند کشور ذره بینی دیگر فکر می کند می تواند در ساختار قدرت موجود خللی ایجاد کند.ال سعود ایا می داند ، فردا و با پرواز هیئت ها به سوی کشورهایشان همه چیز فراموش می شود و ال سعود می ماند و مواجه با ایران و متحدانش.

5.تقلا و ترس ال سعود از انصار الله یمن و تبلیغات علیه این گروه بیشتر به نفع انصار الله تمام می شود تا ال سعود.ال سعود نشان داد که از ضربات انصار الله به درد امده است و انها دست روی جای حساسی گذاشته اند.برگزاری جلسات در قصر صفا که چند متر با خانه کعبه فاصله دارد نشان داد که ال سعود چقدر از انصار الله و قدرت موشکی پهبادی انها هراس دارد. باید به مجاهدان راه خدا در یمن به خاطر این ضربات بر پیکر شیطان سعودی دست مریزاد گفت.

6.هم چنین در ماه رمضان و در شب قدر دست دادن سلمان با خانم های حاضر در کنفرانس اسلامی از جمله وقایع جالب مراسم استقبال بود.تفاوت استقبال از مهمانان هم توسط سلمان قابل توجه بود.برای برخی مثل ملک عبدالله اردنی چند قدم جلو می امد و برای برخی روسای کشورهای افریقایی بزور از جای خود بلند می شد.

  1. عدم حضور اردوغان رئیس اجلاس قبلی هم مورد توجه بود .معمولا رسم است که رئیس کنفرانس قبلی در مراسم حاضر و ریاست را به کشور میزبان منتقل می کند .اردوغان با عدم حضورش تا حد زیادی سعودی ها را اچمز کرد.

8.کشورهای اصلی خلیج فارس مثل ایران عراق سوریه ترکیه عمان لبنان یمن و حتی قطر و کویت مواضعی بر خلاف خواست سعودی ها گرفتند .به این معنا که یا اصلا در اجلاس حاضر نشدند و یا مثل عراق اشکارا مخالفت کردند و یا فقط با درخواست سعودی مجامله نمودند.حال انکه عقده اصلی سعودی ها در خلیج فارس است و کشورهای افریقایی و ذره بینی فاقد کمترین تاثیر بر اتفاقات این منطقه هستند.

کشورهای اصلی خلیج فارس
  1. بیش از 80 درصد جمعیت کشورهای منطقه خلیج فارس و جمعیت پیرامون چاه های نفت و میادین گازی را شیعیان تشکیل می دهند و این نسبت حتی برای عربستان هم صدق می کند .از جمعیت 180 میلیونی خلیج فارس بیش از 150 میلیون نفر شیعه هستند و کمتر از 30 میلیون سنی اند.
  1. تمرکز عجب امسال ال سعود بر مسئله مهدویت و انتظار و ظهور امام عج واقعا عجیب بود و در شبهای قبل فیلم ها مصاحبه ها در این راستا بود و حتی همین امشب هم تحلیل گران سعودی مدام از اینکه ایران و شیعیان به دنبال ظهور هستند و از این جهت دولت وهابی انرا تهدید برای خود تصور می کند و مکررا به هجو معارف مهدوی عج می پردازند به گونه ای که حتی تا انکار مهدویت که مورد اتفاق سنی و شیعه است هم پیش رفته اند.هراس ال سعود از ظهور و اینکه مکه نقطه کانونی ان خواهد بود در ادبیات امسال سعودی جایگاه خاصی داشت و نگرانی انها به شدت مشهود بود.
    انها با نقد جیهمان العتیبی که در دهه 80 م خانه خدا را تصرف کرد ، سعی در همذات پنداری جهیمان و حضرت مهدی عج داشتند و اینطور تبلیغ می کنند که سرنوشت جهیمان و حضرت مهدی عج یکی خواهد بود و او به دست نیروهای حکومت مثل جهیمان کشته خواهد شد.
  2. اعلام حمایت قطعی کشورهای حوزه خلیج فارس از امریکا و تحرکات ان در منطقه به طور واضح و اشکاری این کشورها را به تقابل با ایران خواهد کشاند و هر گونه تحرک دشمن امریکایی در اینده از طرف ایران اقدامی از طرف عربستان امارات و بحرین خواهد بود و پاسخی قاطع دریافت خواهد کرد.
  3. این سه کنفرانس را بدون شک باید جلسات تعارفات و خرده دوشیدن های کشورهای خرده پای منطقه و افریقایی باید دانست که هر کدام با چند صد هزار دلار جایزه به خانه باز خواهند گشت و ال سعود در باد این پیروزی بادکنکی تا مدتی خواهد خوابید و دوباره با ضربات مهلک مقاومت از خواب خوش بیدار خواهد شد و خود را تنها خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.