نگرانی امام حسین(ع) از فراموش شدن

نگرانی امام حسین(ع) از فراموش شدن موضوع امامت اهل‌بیت(ع)

? #تاریخبصیرتافزای_معصومین

? دو سال قبل از مرگ معاویه، امام حسین(ع) در منا و در حضور بیش از هزار نفر از صحابه و تابعین و… خطبه‌ای را ایراد فرموده و نگرانی خود را از فراموش شدن موضوع امامت اهل‌بیت(ع) چنین بیان می‌کنند:
? أمَّا بَعْدُ فَإنَّ الطَّاغِيَةَ قَدْ صَنَعَ بِنَا وَ بِشِيعَتِنَا مَا قَدْ عَلِمْتُمْ وَ رَأيْتُمْ وَ شَهِدْتُمْ وَ بَلَغَكُمْ وَ إنِّي اُرِيدُ أنْ أسْألَكُمْ عَنْ أشْيَاءَ فَإنْ صَدَقْتُ فَصَدِّقُونِي وَ إنْ كَذَبْتُ فَكَذِّبُونِي اسْمَعُوا مَقَالَتِي وَ اكْتُمُوا قَوْلِي ثُمَّ ارْجِعُوا إلَى أمْصَارِكُمْ وَ قَبَائِلِكُمْ مَنْ أمِنْتُمُوهُ وَ وَثِقْتُمْ بِهِ فَادْعُوهُمْ إلَى مَا تَعْلَمُونَ فَإنِّي أخَافُ أنْ يَنْدَرِسَ هَذَا الْحَقُّ وَ يَذْهَبَ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُون؛
? دیدید که این مرد زورگو و ستمگر با ما و شیعیان ما چه کرد. من در این‌جا مطالبی را با شما در میان می‌گذارم؛ اگر درست بود، تصدیق، و اگر دروغ بود، تکذیب کنید. سخنانم را شنیده و در سینه‌هاتان جا داده، سپس به شهرها و قبائل خود برگردید و به افراد مورد اطمینان، مطالب مرا بازگویید و آنان را به رهبری ما دعوت کنید؛ زیرا می‌ترسم این موضوع (رهبری امت توسط اهل‌بیت) به دست فراموشی سپرده و حق، نابود و مغلوب شود. و خداوند نور خود را به كمال مى‌رساند؛ هرچند كافران را ناخوش آيد.
? سپس امام(ع) فضائل اهل‌بیت(ع) را که در قرآن و کلام پیامبر(ص) آمده است، به آنها بیان نمود.

? الاحتجاج، ج2، ص296

@tarikhbasiratafza

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.