?آن سوی مرزها? ?آنچه به قلم “زین العابدین عثمان

?آن سوی مرزها? ?آنچه به قلم “زین العابدین عثمان

??آنچه به قلم “زین العابدین عثمان” در روزنامه “رأی الیوم” چاپ لندن میخوانید:

?حمله آمریکا و اسرائیل به ایران و دودشدن اسرائیل و ۳۶پایگاه آمریکا در منطقه

?در جریان نبرد تهدید های متقابل و موضع گیری نیروهای نظامی و راهبردی که همچنان میان ایران و محور مقاومت از یک سو و آمریکا و اسرائیل از سوی دیگر جریان دارد، احتمال وقوع جنگ میان این دو اردوگاه وجود دارد.

?آنچه اهمیت دارد این است که محور مقاومن و مشخصا ایران که امروز قدرت نخست منطقه از نظر سطح توانمندی ها و امکانات تسلیحاتی و دفاعی است، برای هرگونه سناریوی نظامی از جمله جنگ با آمریکا و اسرائیل آمادگی دارد، زیرا جایگاه راهبردی مهمی دارد.

?به این ترتیب که بر مهم ترین تنگه جهان یعنی هرمز سیطره داشته و تسلیحات راهبردی و توانمندی های پیشرفته موشکی در اختیار دارد.

?در صورت تجاوز به ایران از طریق حمله پیش دستانه از سوی اردوگاه آمریکا و اسرائیل، ایران آمادگی کامل پرتاب حدود ۴هزار موشک بالستیک را به صورت روزانه به عنوان پاسخ دارد.

?این گفته مشهور که ایران می تواند اسرائیل را ظرف چند ساعت از میان ببرد، دیگر در راستای جنگ روانی نیست بلکه به واقعیتی قطعی تبدیل شده است.

?برخی ناظران باور دارند اسرائیل می تواند با ایران مقابله کند و قواعد بازی را به نفع خود تغییر دهد زیرا تسلیحات هسته ای و ناوگان راهبردی و نیروی هوایی پیشرفته و سامانه ضد موشکی تاد در اختیار دارد، اما واقعیت این است که این تسلیحات برتری مطلوبی در مقابله با ایران و پرتاب ۴ هزار موشک به صورت روزانه را ندارد.

?عدم مقابله با ایران از سوی آمریکا و اسرائیل تاکنون به خاطر ضعف راهبردی و تکنولوژیک این دو کشور بوده است، چرا که ژنرال های بلندپایه آن ها می دانند وقوع چنین جنگی خاورمیانه را شعله ور می کند و اسرائیل و ۳۶ پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را نابود خواهد کرد.

@najva_net

?نقل شده است که علامه امینى فرمودند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.