?بسته خبری? بین_الملل در جلسه شورای امنیت

?بسته خبری? بین_الملل

?در جلسه شورای امنیت با موضوع بحث درباره هشتمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا برگزار شد.
نماینده انگلیس گفت: ما مراتب تأسف انگلیس را از بابت اقدام آمریکا در خروج از برجام را به مقام‌های ارشد این کشور ابراز کرده‌ایم و اثراتی را که تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران دارد درک می‌کنیم.
معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: نمی‌توانیم مستقلاً ایرانی بودن سلاح‌های مورد استفاده برای حمله به تأسیسات نفت سعودی را تأیید کنیم.
نماینده اتحادیه اروپا گفت: تصمیم آمریکا برای عدم تمدید کامل معافیت‌های مربوط به پروژه‌‌های منع اشاعه می‌تواند تبعات منفی زیادی از لحاظ امنیتی داشته باشد.

?رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که طرف‌های اروپایی برجام، مکانیسم حل اختلافات برجام را در سال آینده میلادی فعال می‌کنند اما فورا به شورای امنیت نمی‌روند.

?رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی،حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه ناکارآمدی دولت‌ها در اذهان عمومی نهادینه شده است، گفت: اقتصاد با شرطی شدن به برجام، اینستکس و FATF، متوقف شده است.

?پارلمان انگلیس با اکثریت آرا از طرح مورد نظر «بوریس جانسون»، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت کرد.
این طرح با اکثریت قابل توجهی به تصویب پارلمان رسید و قرار است تا ۳۱ ژانویه انگلیس را از ۲۸ عضو اتحادیه اروپا جدا کند و به تغییرات بنیادین در سیاست خارجی و تجاری انگلیس منجر شود.
تصویب این طرح با ۳۵۸ رای موافق در مقابل ۲۳۴ رای مخالف نشان از حمایت قابل توجه نمایندگان پارلمان انگلیس از طرح نخست وزیر برای اجرای برگزیت است.

? روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آلمان، بلژیک و کویت برای ورود کمک های به اصطلاح انسان دوستانه بدون اجازه دولت سوریه به داخل این کشور را وتو کردند.

?حساب کاربری العهد الجدید در توئیتر فاش کرد که ملک سلمان پادشاه عربستان در خصوص عدم برگزاری نشست کوالالامپور به ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی فشار آورده است.

?روایت اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: عربستان سعودی پاکستان را تهدید کرد که اگر در نشست سران کشورهای اسلامی در مالزی شرکت کند، چهار میلیون کارگر پاکستانی مقیم عربستان را اخراج خواهد کرد و به جای آن‌ها، از کارگران بنگلادشی استفاده خواهد کرد.

?در بندی از حکم “مشرف” که توجه رسانه‌ها را جلب کرده و باعث شگفتی شده، آمده است که اگر او پیش از دستگیری و اعدام درگذشت، جسد او باید در خیابان‌های اسلام‌آباد کشیده شود و در آنجا به مدت سه روز آویزان شود.

? آمریکا برنامه آموزش نظامی به پاکستان را ازسر می‌گیرد. تصمیم واشنگتن برای شرکت دوباره اسلام آباد در برنامه آموزشی و تمرین نظامی بین المللی آمریکا (IMET)- که بیش از یک دهه یکی از ارکان روابط نظامی آمریکا و پاکستان بوده است- نشاندهنده بهبود روابط میان دو کشور است.

?هزاران عراقی در اعتراض به مذاکرات فراکسیون‌ها و احزاب برای تعیین نامزد پست نخست‌وزیری در میدان‌های بغداد و ۹ استان دیگر تجمع کردند.

@najva_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.