?این را علی‌بن‌موسی‌الرضا انجام داده…

?این را علی‌بن‌موسی‌الرضا انجام داده…

♦️امام خامنه ای :«عمر مبارک #امام_رضا (سلام‌الله‌علیه) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است – یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (علیه‌السلام) است تا سال ۲۰۳ – تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است.
♦️ از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال – تقریبا نوزده سال – مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به #اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است.
♦️آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علی‌بن‌موسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد – این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون – این جوان در این شرایط، در ادامه‌ی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) است.
بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا است، وقتی شما نگاه میکنید، می‌بینید که همان تفکر #ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور #بنی‌عباس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را #علی‌بن‌موسی‌الرضا انجام داده.» ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
http://l1l.ir/2399

? eitaa.com/ebratha_ir ایتا
? sapp.ir/ebratha.org سروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.