امام سجاد (ع):

مداومت در اعمال امام سجاد (ع): إِنِّي لَأُحِبُّ أَنْ أَدُومَ عَلَى الْعَمَلِ وَ إِنْ قَل. تهذيب الأحكام، ج 2، ص 15 من دوست دارم بر عمل مداومت کنم حتی اکر کم هم باشد.

ادامه نوشته »

امام باقر (ع):

بهترین شفیع برای زن امام باقر (ع): لَا شَفِيعَ لِلْمَرْأَةِ أَنْجَحُ عِنْدَ رَبِّهَا مِنْ رِضَا زَوْجِهَا. الخصال، ج 2، ص 588 برای زن هیچ شفیعی سودمندتر از رضایت شوهرش نیست.

ادامه نوشته »

پیامبر(ص):

فضیلت شب قدر پیامبر(ص): إنَّ لَيلَةَ القَدرِ تَكرِمَةُ الأَحياءِ ، وغَنيمَةُ الأَمواتِ . اقبال الأعمال ، ج ۱، ص ۳۴۵ شب قدر ، گراميداشت زندگان و غنيمت براى مردگان است.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

روزی حلال و کار آخرت امام علی(ع): إنَّ طَلَبَ المَعاشِ مِن حِلِّهِ لايَشغَلُ عَن عَمَلِ الآخِرَةِ؛ مستدرک الوسائل ،ج13 ،ص274 در پى روزى حلال بودن نباید آدمی را از كار آخرت باز دارد .

ادامه نوشته »

پیامبر(ص):

داناترین مردم پیامبر(ص): أعلَمُ النّاسِ مَن جَمَعَ عِلمَ النّاسِ إلى عِلمِهِ. امالی صدوق،ص21 داناترينِ مردم كسى است كه دانش دیگران را با دانش خود جمع كند.

ادامه نوشته »

امام علی(ع):

رسیدگی به ستمدیدگان امام علی(ع): أفضَلُ المَعروفِ إغاثَةُ المَلهوفِ. کمال الدین ،ج2،ص211 برترين كار نيک، رسيدن به فرياد ستم ديده است.

ادامه نوشته »

پیامبر(ص):

قاتل امیرالمومنین(ع) پیامبر(ص): یا علی… يقتلك أشقى هذه الأمّة عبد الرّحمن بن ملجم . الغارات ،ج 2،ص844 یا علی…تو را شقی ترین این امت عبدالرحمن بن ملجم به شهادت می رساند

ادامه نوشته »

امام صادق(ع):

  یاران مهدی(عج) امام صادق(ع): مَن سَرَّهُ أن يَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَليَنتَظِر وَليَعمَل بِالوَرَعِ. الغیبه نعمانی ،ص200  هر كه خوش دارد از ياران امام مهدى سلام الله علیه باشد، بايد منتظر باشد و پارسايى پيشه كند.

ادامه نوشته »

پیامبر(ص):

نامه عمل و استغفار پیامبر(ص): طوبى لمَن وُجِدَ في صَحيفَةِ عَمَلِهِ يَومَ القِيامَةِ تَحتَ كُلِّ ذَنبٍ أستَغفِرُ اللّه. بحارالأنوار،ج 5 ص 329 خوشا به حال كسى كه روز قيامت در نامه اعمالش، زير هر گناهى جمله «استغفر اللّه » يافت شود.

ادامه نوشته »

مهدى(عج) در منابع حديث شيعه

مهدى(عج) در منابع حديث شيعه   عقيده به وجود يك مصلح جهانى به نام «مهدى» در بين شيعه اماميّه موج بيشتر وگسترده ترى دارد; زيرا اگر اهل تسنّن آن را به عنوان يك مسأله فرعى مسلّم پذيرفته اند، شيعه آن را جزء اصول اصلى مى داند، چون سلسله امامان دوازده گانه، به او ختم مى گردد، و او خاتم الاوصياء است. بعضى از پژوهندگان …

ادامه نوشته »