ویژگی های ارتباط بد

مشاوره

ویژگی های ارتباط بد

اصرار می کنید که حق با شماست و طرف دیگر اشتباه می کند.
تقصیر را به گردن طرف مقابل می اندازید.
بی آنکه خواسته خویش را مطرح کنید خود را شایسته برخورد بهتر می دانید.
طرف مقابل را به صرف اینکه مطابق میل شما کار نمی کند سرزنش می کنید.
تسلیم می شوید، روزنه امیدی نمی بینید و ارتباط را به کلی قطع می کنید.
عصبی و رنجیده خاطر هستید و اندوه خود را انکار می کنید، حال آنکه وضع ظاهر شما درست خلاف آن را نشان می دهد.
یا حرفی نمی زنید یا لحن طنز و تمسخر دارید.
به جای برخورد با مسئله، خود را سرزنش می کنید، طوری رفتار می کنید که انگار آدم بد و وحشتناکی هستید.
به جای توجه به افسردگی، رنجش یا خشم طرف مقابل می خواهید با حل مسئله به او کمک کنید.
کلمات یا لحن صدای شما از خصومت یا تنشی حکایت دارند که نمی خواهید آن را آشکارا بازگو کنید.
حالت تدافعی می گیرید، هرگونه تقصیر خود را کتمان می کنید و مدعی می شوید که کار شما بی اشکال است.
به جای تصدیق احساسات طرف مقابل، جواب انتقاد او را با انتقاد می دهید.
به جای توجه به مسئله، از بی عدالتی های گذشته حرف می زنید.[1]

پی نوشت :
سايت مجله چارگون، شماره سوم و چهارم دی و بهمن ۹۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.