فصل 7. معجزه پيوسته و دائمى

فصل 7. معجزه پيوسته و دائمى 
گويند: از معجزات متكرر و پيوسته پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله عمل به احكام شريعت مطهره اسلام است مانند عبادات مقرره و فروع معاملات كه در ميان مردم معمول است ، و نيز امتثال اوامر و نواهى و اظهار شعائر معتبره ، به ويژه كثرت درود و صلوات بر آن حضرت و آلش در نمازها و غير نماز. زيرا نمازگزار مى گويد: السلام عليك ايها النبى و رحمة الله و بركات ، و بر او درود مى فرستد، و دنيا از درود فرستنده بر او خالى نيست كه در شب و روز، پنهان و آشكار، در خشكى و دريا، در شرق و غرب و در آسمان و زمين بر او درود فرستاده مى شود.
خداوند فرموده : ان الله و ملائكته يصلون على النبى (1144) ((خداوند و فرشتگانش بر پيامبر درود مى فرستند))، و تو در فصول گذشته از كثرت فرشتگان و بزرگى عالمشان و سستى نورزيدن آنان از عباداتى كه بدان ماءمورند آگاه شدى . و اگر خردمندى در اين همه درودى كه پيوسته از سوى فرشتگان بر او و آل او در همه اوقات نثار مى شود بينديشد برايش ‍ آشكار مى شود كه اين يكى از معجزات آن حضرت است ، و بسا كه اين معجزه ويژه جناب شريف و مقام بلند او باشد، و معلوم نيست كه خداوند امتى غير امت پيامبر ما صلى الله عليه و آله را دستور داده باشد كه بر پيامبر خود و آل او درود فرستند.
گويند: هر كرامتى كه بر دست يكى از افراد امت محمد صلى الله عليه و آله ظاهر شود از معجزات آن حضرت به حساب مى آيد، زيرا اين كرامت به بركت پيروى از آن حضرت به وجود آمده است ، زيرا مقرب ترين مردم به خداوند كسى است كه بيش از همه پيرو رسول خدا صلى الله عليه و آله باشد، بنابراين كرامات اولياء تتمه معجزات انبياست .
مؤلف : و از معجزات آشكار و مكرر و دلائل روشن و پيوسته او اوصياى معصوم و خاندان پاك او و ظهور اولاد او يكى پس از ديگرى در هر زمانى تا روز قيامت است ، زيرا هر يك از آن بزرگواران عليهم السلام حجتى قائم بر راستى ، و آيتى روشن بر حقانيت اويند چنانكه از تتبع احوال و ملاحظه آثار و اطلاع بر فضائل و مناقب و معجزات صادره از آنان و كراماتى كه بر دست آنان ظاهر شده و همه به سبب پيروى از آن حضرت بوده ، آشكار مى گردد؛ و بدين دليل كه حاجات بندگان به واسطه آنان برآورده مى شود و انواع بلاء از بلاد مختلف به بركت ايشان برطرف مى گردد، و به دعاى آنان رحمت فرود مى آيد، و به وجود آنان نقمت الهى بازگردانده مى شود، بركات خيرات ديگرى كه مربوط به آنان است .
پس همان گونه كه قرآن معجزه پيامبر ما صلى الله عليه و آله است و تا روز قيامت باقى است و راستى و حقانيت آن حضرت پى در پى و روز به روز براى خردمندانى كه در آن بينديشند از آن ظاهر مى شود، همچنين هر يك از خاندان معصوم او عليهم السلام معجزه اى براى حضرتش به شمار مى آيند كه نوع آن تا روز قيامت باقى است ، و براى شيعيان خردمند كه آنان را به ولايت و حجيت بشناسند دليل بر حقانيت آن حضرت مى باشند. و از همين رو پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود:
((من دو چيز گرانبها را در ميان شما به يادگار مى گذارم : كتاب خدا و خاندانم را. اين دو هرگز از هم جدا نمى شوند تا در حوض كوثر بر من وارد شوند)). (1145)
و ما به خواست خدا براى هر يك از اين دو چيز گرانبها (ثقلين ) بابى جداگانه خواهيم گشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.