خانواده درماني1

خانواده درماني1

خانواده درماني
(هفتة وحدت نوزاد نارس نورس يا…..)
چرخ دنده‌هاي يك ساعت با هم ارتباط تنگاتنگي دارند، برخلاف مخلوط خاك اره با دانه‌هاي ماسه و شن. وقتي يك قسمتي از اين چرخ دنده‌ها اشكال و ايرادي پيدا مي‌كند بقيه سيستم و نظام ساعت هم به هم مي‌ريزد. در خانواده درماني، باور بر اين است كه تمام اعضاي خانواده مانند سيستم ساعت با هم تعامل و همكاري دارند. اگر عضوي از خانواده گرفتار مشكل شود، بدون شك بر اعضاي ديگر اثر مي‌گذارد. مشكل يك سيستم مانند آيينةاي است كه عيوب و نقص‌هاي قسمت‌هاي ديگر را نمايش مي‌دهد. بنابراين هنگام درمان بايد كل خانواده با هم حاضر باشند و همكاري كنند.
توحيد درماني( از كثرت به وحدت)
يك سلول، اعضاي بدن ما، افراد خانواده و اشخاص يك جامعه مانند سيستم ساعت با هم ارتباط و همبستگي دارند. اسلام دين خاتم، جامع، جاويد، جهاني و جانفزا و جانفروز است. با برنامه‌ سعادت بخش خود، فرزندان بني‌آدم را كه مانند «جمع پراكنده، متكثر و آشفته» هستند، به سمت قلّه هرم، حضرت آدم و بعد خداوند تبارك و تعالي جهت مي‌دهد. «رسول مهرباني» با كتاب راهنماي خود، «قرآن شريف»، ما را از كف هرم كه تكثر، تشتت و تفرقه و پراكندگي است به سمت اوج هرم كه «وحدت يافتگي» است، نظام و سازمان مي‌دهد تا فرزندان حضرت آدم همگي زير اين چتر دلپذير، با هم پيوند برادري ببندند و با بمب تفرقه با كنترل دشمنان برادركشي نكنند و در مشاجرات كه در هر خانواده‌اي تا حدودي طبيعي است، برخي از اعضاي خانواده از خانه بزرگ اسلام نرانند تا با تحريك منافقان و مغرضان، در برابر هم شاخ و شانه نكشند و به هم توهين نكنند.
آندره موروئا زندگی‌نامه نویس فرانسوی می‌گوید: دوست شما عاشق هوش‌تان است و معشوقه شما عاشق جذابیت‌تان، اما «عشق خانواده» دلیل نمی‌خواهد؛ شما در خانواده متولد می‌شوید و با اعضای آن هم‌خون هستید. با این حال، خانواده می‌تواند بیش از هر کس دیگری در دنیا، شما را عصبانی کند.
خانوادة بزرگ مسلمانان، امروز، نياز به درمان جدي دارند، همان‌گونه كه اعضاي خانواده نبايد راز خانواده را بيرون فاش كنند، نبايد بيگانه را به حريم خود بياورند و نبايد نسبت به ناموس خانواده، بي‌غيرت باشند، مسلمانان نيز نبايد اختلافات را به بيرون از خانواده بزرگ اسلامي( بيش از يك ميليارد) بكشند، بايد بر امور مشترك تمركز كنيم و در مناظرات علمي اخلاق و ادب اسلامي را رعايت كنيم و مراقب باشيم كه هدف دشمنان اين است كه تفرقه بيندازند و حكومت كنند و متأسفانه با غفلت ما موفق بوده‌اند، نمونة بارز آن علم كردن گروهي افراطي كه مانند القاعده و طالبان و وهابت است كه خطر اين افراطيون مانند خطر افراطيون يهود يعني صهيونيسم است. به دليل اين نابساماني‌هاست كه از آب گل آلود ماهي مي‌گيرند و عرفان‌هاي نو ظهور و بهاييت را پرو بال مي‌دهند و براي رشد اين غده‌هاي سرطاني هزينه هنگفت مي‌پردازند و از آنها حمايت تبليغاتي و سياسي و…مي‌كنند.
ادامه دارد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.