یادآوری‌های مهم دوره نامزدی

یادآوری‌های مهم دوره نامزدی

1- جایی که می‌خواهید انتقاد کنید آن را به شكل پیشنهاد بيان كنيد.
2- همسر آینده شما انتظار دارد وقت بیشتری برای با هم بودنتان بگذارید و برای شناخت همدیگر، واکندن سنگ‌های هم و آشنا شدن با اخلاق یکدیگر اهمیت قائل شوید.
3- نامزد شما دوست دارد شما را آراسته و زیبا ببیند. باور کنید نامرتب بودن شما چیزی به ارزش‌های وجودی‌تان اضافه نمی‌کند.
4- قرارها، تلفن‌ها، رفت و آمد و جیک و پیک همسرتان را زیر نظر نگیرید. روی مکالمات او با خانواده‌اش، دوستان یا همکارانش ریز نشوید و مرتب سوال و جواب نکنید. مگر آن که بخواهید در همان لحظه نامزدی‌تان را مختومه اعلام کنید و زندگی آینده‌تان را از دست بدهید.
5- بعضی از افراد به علت این که بتوانند علاقه طرف مقابل را به خود جلب کنند، سعی می‌کنند بعضی از رفتارهایشان را تغییر دهند. البته تغییر دادن رفتار فی‌نفسه کار بدی نیست، اما اگر قصد ما این باشد که فقط در دوران آشنایی این کار را انجام داده و بعد از ازدواج به روال خود برگردیم، این کار ما نوعی فریب محسوب شده و بعدها موجب بروز مشکلات بزرگی در زندگی مشترک می‌شود.
6- گاهی هم بدون این که هیچ علاقه و جذابیتی باشد به فکر ایجاد تفاهم هستیم و فکر می‌کنیم با ازدواج علاقه ایجاد می‌شود. تفاهم مهم است، اما علاقه، تعهد و تفاهم در کنار همدیگر است که به ازدواج موفق منجر می‌شود.
7- گاهی افراد متوجه تفاوت‌های اساسی و مشکلات در طرف مقابل می‌شوند، اما چون فکر می‌کنند می‌توانند او را تغییر دهند این مسائل را نادیده می‌گیرند، اما باید کسی را برای ازدواج انتخاب کنید که او را همان طور که هست بدون هیچ تغییری می‌پذیرید.[1]
پی نوشت :
1- سایت تبیان، مشاوره، تاريخ مراجعه 2 /8/93

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.