دام ها و دانه ها در فضاي مجازي

دام ها و دانه ها در فضاي مجازي

غروب شد
خورشید رفت.آفتابگردون دنبال خورشید می گشت.
ستاره ای چشمک زد.آفتابگردون سرشو پائین انداخت! گل ها هرگز خیانت نمی کنند .
***
خانم ها و دختر خانم هایی که در فضای مجازی سایت ها و وبلاگ ها کار می کنند، هوشیار باشند. خانم ها چون از نظر روان شناختی وابسته تر، عشق پذیرتر، قدرت تخیل بالاتر، عاطفی تر و عرفانی تر از مردان اند، زودتر درگیر روابط احساسی می شوند. برخی از خانم ها گول ظاهر را می خورند. البته منظورم این نیست که مردان گول نمی خورند الان بحث درباره خانم ها و دختر خانم هاست. در فضای مجازی هم این امکان هست که افراد به دلیل تصورات خود، محتوای ضمیر ناهشیار و قدرت تخیل بالا فریب بخورند. فضای مجازی قوه تخدیر کننده و اغفال کننده بالایی دارد چون در آن جا ضمیر ناهشیار و قوه خیال ما فعال می شود و دنبال فرد دلخواه خود می گردنند.
باید مراقب بود ذهن در برداشت اول این گونه برداشت می کند که کاربران سایت های دینی همه متدین هستند. نه این طور نیست برخی از کاربران ممکن است با لعاب عرفانی در قالب آی دی ای با معنا و حتی پست های زیبا اقدام به شروع ارتباط با خانم ها یا دختر خانم ها کنند. این افراد که زیرک و موذی هم هستند با شیوه های خزنده و نرم به دنبال شکار به راه می افتند. برخی این شیوه ها عبارتند از:
1.به عنوان این که شما خواهر متدینی هستید از شما می خواهم که در گزینش و شناختن نامزدم به من کمک کنید. یا این که چون شما خانم هستید روحیه خانم ها را بهتر می شناسید چگونه با همسرم برخورد کنم و…بعد از بحث های طولانی و ایجاد وابستگی می گوید که همسری ندارد.
2.شما تجربه زیادی در سایت دارید از شما کمک می خواهم تا با کار در سایت آشنا شوم.
3.شما متن ها و پست های زیبایی در رابطه با ….دارید لطف کنید در این موضوع کمکم کنید.
4.خودش را خانم معرفی می کند و در پیام خصوصی ارتباط را صمیمی می کندو سپس تخلیه اطلاعاتی و…
5- خودش را استاد عرفان و اخلاق معرفی می کند.[1]

پی نوشت :
1. نرم افزار نیش ها و نوش ها، (براي دانلود به سایت گفتگوي ديني رجوع كنيد.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.