زنان و كاريابي

زنان و كاريابي

با رشد تكنولوژي و حضور فعال زنان در عرصه هاي اجتماعي ،خانم ها با مشكل شغل يابي مواجه هستند. خانم ها به دلائل مختلف اقتصادي، روان شناختي، تحصيلي و…به رودخانه جامعه مي آيند تا ماهي شغل صيد كنند. اما متأسفانه خواب سنگين مسئولان انتظامي، فرهنگي و دولتي و بي پيراگي دخترخانم ها و فريبكاري برخي مردان سبب شده كه عده اي از خانم ها در اجتماع دچار مشكلاتي شوند.
• خانمي براي گرفتن تلفن از آگهي براي كار به محل خلوتي مي رود و شكار مردان هوس باز مي شود و از ترس آبرو حتي نمي تواند از اين مسأله جايي دم بزند
• دختري كه براي رفع مشكلات مالي دنبال كار مي گشت به شركتي جعلي مي رود و مردي با پرستيژ عالي كه مسئول او بود از او خواستگاري مي كند و دختر گمان مي كند كه روياهايش به حقيقت مبدل شده است . وقتي چشم باز مي كند مي بيند كه به دست همان مرد معتاد شده است و اين دختر براي به دست آوردن مواد مخدر منبع تجارتي براي خواستگار قلابي شده است ، او با گرفتن پول از هوس بازان اين دختر را در اختيار آنها مي گذارد.
توصيه هاي روان شناختي
1- براي كار به شركت هاي معتبر برويد.
2- همراه خود پدر يا شوهرتان حاضر شوند.
3- اگر درباره نوع كار شك داريد با حقوق دان و مسئولان دولتي مشورت كنيد.
4- كاري انتخاب كنيد كه با رشته تحصيلي علاقه و استعداد و جنسيت شما همخواني داشته باشد.
5- در صورت بروز مشكل قبل از هر چيز مسئولان را مطلع كنيد و يا كارتان را تغيير دهيد.
6- مراقب باشيد از شما آتويي به دست نياورند( عكس و…)
7- از خلوت با آنها به شدت اجتناب كنيد.
8- تا مي توانيد شغلي انتخاب كنيد كه خودتان ارباب خودتان باشيد مانند خياطي، فروشندگي وسايل مخصوص بانوان، آرايشگري، و..[2]

پی نوشت :
1.منتخب ميزان الحكمة، صفحه ٥٠٥ . شايد مراد كارهايي باشد كه در با حفظ زن از آسيب اجتماعي و ويژگي هاي روان شناختي او همنوا باشد.
2- نرم افزار نیش ها و نوش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.