مقدمه

اينك جلد دوم كتاب داستانها و پندها شما رسيده است . اميد است انشاءالله اين كتاب مانند جلد اول مورد پسند و مفيد فايده جامعه قرار گيرد، زيرا جلد اول در مدت يكماه و اندى به اتمام رسيد و به چاپ دوم رسيد.
انشاءالله از نظر كيفى نيز فايده و سازندگى لازم را در جامعه داشته است . تنوع داستانها كه در برگيرنده مسائل اخلاقى – سياسى – اجتماعى – عقيدتى و… آنهم در قالب داستان و بصورت ساده بيان است دليل براينست كه اين مجموعه براى همه قشرهاى جامعه مى تواند مفيد باشد.


اين داستانهاى كوتاه كه بخشى از گنجينه گرانبهاى تاريخ مسلمانان است اكنون به يمن و بركت جمهورى اسلامى از گوشه انزوا خارج شده و به صور مختلف در خدمت فرهنگ جامعه قرار مى گيرد. بدين لحاظ با داشتن چنين گنجينه گرانبهاى فرهنگى ، اميد است انشاءالله فيلم سازان – قصه نويسان و تاءترنويسان ما با استفاده از سوژه هاى متنوع اين داستانها از دست درازى به فرهنگهاى بيگانه براى ارائه كارهاى هنرى چشم بپوشيد. چندى پيش در سيماى جمهورى اسلامى شاهد يك فيلم بصورت سريال بوديم كه داستان آن را در جلد 2 از مجموعه داستانها و پندها مشاهده خواهيد فرمود، البته نكته مهم اينجاست كه اين سريال از جمله فيلمهائى بود كه بوسيله سيماى جمهورى اسلامى از خارج خريدارى گرديده بود، در حاليكه ما در كشور خود هنرمندان و فيلم سازانى داريم كه با بودجه اى بسيار اندك مى تواند اين گونه فليمهاى داستانى را تهيه نمايند. برادر محسن مخملباف (به گفته خودشان ) فيلم (توبه نصوح ) را با بودجه اى نزديك به هشتصد هزار تومان تهيه نمودند. آيا اين براى ديگران حجت نيست كه خود ما مى توانيم با توجه به گنجينه سرشار و گرانبهاى فرهنگ اسلامى جامعه خود را از قيد فرهنگ بيگانه برهانيم . و اينچنين شاهد نمايش فيلم هاى خارجى كه نوعا بدآموزى را نيز در بردارد از سيماى جمهورى اسلامى نباشيم . آيا بهتر نيست بودجه هاى گزافى كه براى خريد فيلمهاى خارجى بصورت ارز از كشور خارج مى شود در اختيار هنرمندان متعهدى كه بعنوان نمونه اكنون بخشى از آنها در حوزه هنرى سازمان تبليغات اسلامى آمده اند (و كم و بيش ‍ كمبود بودجه يكى از موانع اصلى كار آنهاست ) داده شود كه صد البته فيلمى كه در ايران ساخته مى شود بر پايه فرهنگ مكتبى است نه به عنوان سرگرمى ! كه خود سازنده و بسا يك فيلم خوب اثر صدها كتاب را در سازندگى جامعه داشته باشد. بهر صورت مقدمه جلد دوم به اينجا كشيده شد كه با توجه به روش معمول در مقدمه نويسى يك كتاب بسيار بى ربط مى نمايد ولى اين داستانها، براى خواندن و عبرت گرفتن است ، براى تعريف كردن است ، براى قصه نوشتن است ، براى فيلم ساختن است ، براى تاءتر نوشتن است و براى …
و السلام على من اتبع الهدى
تيرماه 1364 با ياد شهيدان 7 تير
با ياد شهيد مظلوم و يارانش
با ياد 72 تن ياران امام
يادشان گرامى – و راهشان پر رهرو باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.