نيايش‌‌هاي صبح بهاري

مشاوره

نيايش‌‌هاي صبح بهاري

اي آفريدگار مهربان، دست در دست بهار به شكر نعمت‌هايت ايستاده‌ايم و از تو مي‌خواهيم امسال را سالي پر از پويايي و توفيق برايمان قرار دهي. ياري مان كن تا چشمان بصيرت مان را به روي نيكي‌ها و پاكي‌ها بگشاييم و هر روزمان سازنده‌تر از گذشته باشد. بهار را به قلب‌هايمان نازل كن تا پنجره‌‌هاي روح مان به سمت آبي‌ترين مناظر گشوده شود و حال مان بهترين حال‌ها گردد،يا مقلب القلوب والابصار!
يا مدبرالليل والنهار، ياريمان كن تا به تدبير حالمان برخيزيم و در اين روز‌هاي پرشكوفه فروردين به وسعت دل و تبرك جان مايل شويم. دست عنايتت را از ما دريغ مدار كه بي‌رحمت و لطف تو هيچيم. به ما بياموز چگونه زيستن را تا به دگرگوني و تحول تمام اركان زندگيمان كمر ببنديم و نگاهمان را به تغيير و نوشدن هدايت كن. اي متعال، بهار را كه آغازگر روز‌هاي تازه است بر ما مبارك گردان!
خداوندا، بهار، سرچشمه رشد و جنبش و نماد دگرگونيست، پا به پايش به شور و تحول برخاسته‌ايم تا تو را كه به جوانه زدن و حركت سفارشمان كرد‌ه‌اي، بيشتر بشناسيم. دستمان را بگير و سايه رخوت را از جسم و جانمان دور كن، ما را به آفتاب بهاري برسان، به نوري كه هر ذره‌اش نويد پيش رفتن و جنبش باشد. ما را كه از تيرگي و سرما گريزانيم به روز‌هاي روشن بهار متصل گردان و روح اميد و پويايي و دگرگوني را در ما زنده كن، ياارحم الراحمين!


کتاب / پيام‌هاي صبحگاهي «ويژه فصل بهار»
اداره كل پژوهش
مركز پژوهش‌‌هاي اسلامي صدا و سيما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.