? از حظی که می‌بریم!

? از حظی که می‌بریم!
? وجود بچه‌های خردسال، مانعی برای بهره‌مندی ما از شب‌های قدر نیست

?اگر امسال یک یا دو فرزند کوچک دارید و با خودتان مدام به این مساله فکر می‌کنید که با وجود بچه‌ها نمی‌توانید در مراسم شب‌های قدر بیرون از خانه شرکت کنید، حتما راه‌کارهای پیشنهادی ما را بخوانید.
? وقتی از این زاویه به شب‌ قدر نگاه کنیم که آغاز سال نوی معنوی ماست، دیگر نمی‌توانیم به راحتی از کنار آن بگذریم. حضور در جمع مومنان و تنفس در محیطی که در آن قرآن به سر گرفته می‌شود، قطعا رشد و روشنایی را برای ما و فرزندان‌مان به دنبال خواهد داشت.

? مکان مناسبی را انتخاب کنید
از بین همه مساجد و حسینیه‌ها می‌توانید به سراغ مکانی بروید که حیاط دارد تا کودکان در محیط بسته و ازدحام مسجد یا حسینیه کلافه نشوند. در این مکان‌ها اغلب افرادی شبیه به شما با فرزندان‌شان حضور دارند که اتفاقا هم‌بازی داشتن بچه‌ها کار مراقبت از آن‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند.

?یک کیف پر از خوراکی بردارید
خوراکی ها و تنقلات سالمی که می‌دانید کودک‌تان با آن‌ها سرگرم می‌شود را همراه خود ببرید. میوه، چند عدد لقمه نان و پنیر یا نان و شکلات صبحانه، بطری آب یا فلاسک آب گرم برای تهیه شیر خشک همه مواردی هستند که برای گذراندن این چند ساعت به شما کمک می‌کنند.

✅بالش و روانداز را فراموش نکنید
بالش کوچکی را تهیه ببینید و به همراه رو انداز با خود به مراسم ببرید تا اگر در میان برنامه بچه‌ها خواب‌شان برد، بتوانید آن‌ها را در همان محیط بخوابانید. برای حمل همه این وسایل بهتر است از کالسکه کودکتان کمک بگیرید تا توانایی مدیریت شرایط را بالا ببرید.

? اسباب بازی‌ بردارید
اسباب بازی‌ها از گزینه‌های مورد نیاز کودکان خواهند بود. حتما تعداد مشخصی از آن‌ها را همراه خود ببرید و اجازه دهید کودک‌تان به همراه بچه‌های دیگر با آن‌ها بازی کند. همراه داشتن دفتر نقاشی و مداد رنگی هم می‌تواند به شما کمک کند.

? یک قرآن کوچک با خودتان بردارید
برای دقایق پایانی مراسم که قرآن را روی سر می‌گیریم حتما یک نمونه کوچک آن را همراه خود داشته باشید و آن را به کودکتان بدهید تا هم از فیض این لحظات بهره مند شود و هم در آن لحظات بهانه نگیرد و آرام باشد.

? آرام باشید
احتمالا در حین خواندن دعا، شما چند بار مجبور می‌شوید بلند شوید و به دنبال کودک‌تان بروید که در این صورت از فرازهای دعا عقب می‌مانید. در این صورت آرامش خودتان را حفظ کنید و بیشتر به معانی ادعیه توجه کنید و با خدا صحبت کنید. مطمئن باشید این توجه و توسل شما همراه با شرایطی که دارید حتما مورد عنایت پروردگار قرار می‌گیرد.
? #مهارتهای_زندگی

? @khamenei_reyhaneh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.