? #تبیین_و_تحلیل | موتور پیشران حرکت به سوی تمدن اسلامی

? #تبیین_و_تحلیل | موتور پیشران حرکت به سوی تمدن اسلامی

? یادداشتی از دکتر حجت الله عبدالملکی استاد دانشگاه معارف اسلامی و اقتصاد

? بمناسبت بیانیه #گام_دوم_انقلاب

? چهل سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌ایم اما در این چهل سال، انقلاب اسلامی از همه‌مخاطرات عبور کرده و اکنون به یک جوان برومند تبدیل شده است. مقایسه‌ی چهل سالگی انقلاب اسلامی با چهل سالگی یک انسان، قیاسی به جا نیست. انسان در چهل سال اول زندگی نقطه‌ی اوج خویش را گذرانده‌ است اما در ارتباط با تمدن‌ها این‌گونه نیست. چهل سالگی یک تمدن مانند دوران گذر از نوجوانی است‌ که تازه از مخاطرات عبور کرده و از آب و گل درآمده است. انقلاب اسلامی ما، در این مقطع قرار دارد و آماده‌ی جهشی بسیار جدی است. مقام معظم رهبری چهل سال دوم را با این پیام شروع می‌کنند که اکنون بایستی اوج بگیریم. ایشان تأکید دارند که ما از سختی‌ها عبور کرده‌ایم و در این مرحله‌ی اوج‌گیری بایستی به چندین مورد توجه جدی داشته باشیم.

?️ در همه‌ی ادوار یک تمدن نیرویی بسیار قوی لازم است تا آن مرحله با سرعت و قدرت طی شود. در ابتدای انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، جوانان نسل اول انقلاب انرژی و نیروی محرکه اصلی را برای کشور فراهم کردند. در مراحل بعدی مسائلی چون جنگ، دوران سازندگی، دوران #جنگ_نرم، #تهاجم_فرهنگی، جنگ سیاسی و … را داشتیم. در تمامی این مقاطع انرژی اصلی را قشر جوان فراهم می‌کردند و در این مرحله که چهل سال دوم انقلاب اسلامی را پیش رو داریم جوانان را بایستی مخاطب قرار داد. در مرحله‌ی ‌دوم جوانان دو ویژگی مهم دارند.

?️ ویژگی نخست این است‌ که اکنون جوانان بسیار با بصیرت و معنویت هستند و حتی در این موارد از سطح جوانان اول انقلاب بالاتر هستند. ویژگی دوم مجهز شدن جوانان به عنصر علم و فن‌آوری است.

? ادامه یادداشت جدید را بخوانید?
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=41769

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.