? بازدارندگی اقتصادی

? بازدارندگی اقتصادی

? #اختصاصی_جنبش
? b2n.ir/45792

✅ در اولین روز سال ۱۳۹۸ امام خامنه‌ای در حرم حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا-علیه السلام- فرمودند: «من می‌گویم ما باید علاوه‌ بر شکست دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم؛ حرف من این است. گاهی شما دشمن را شکست می‌دهید امّا دشمن منتظر فرصتی می‌ماند و یک ضربه‌ی دیگری بعداً وارد می‌کند؛ این فایده‌ای ندارد؛ ما باید به نقطه‌ای برسانیم خودمان را که بازدارنده باشد؛ یعنی دشمن احساس کند که از رخنه‌ی اقتصادی، از معبر مسائل اقتصادی نمی‌تواند به کشور عزیز ما ضربه وارد کند و به ملّت فشار بیاورد؛ باید به اینجا برسیم؛ بازدارندگی؛ این هم ممکن است.»

✅ مفهوم «بازدارندگی» هم در ادبیات دینی و هم در ادبیات غربی به حالتی اطلاق می‌شود که هزینه‌ی حمله‌ی دشمن از سودی که قرار است نصیبش شود یا هدفی که قرار است بدان دست‌یاید بیشتر باشد.
در واقع در این حالت صحبت بر سر افزایش هزینه‌ و ضرر دشمن در صورت حمله است. حتی در حالت ایده‌آل بازدارندگی، دشمن علاوه بر هزینه‌ی گزاف، باید ثبات و بقای خود را در خطر ببیند و برای حفظ آن مجبور به صرف نظر از حمله شود.

✅ خداوند در سوره مبارکه الأنفال آیه ۶۰ می‌فرمایند: «هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از این‌ها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد!»

✅ در واقع در شرایط ماقبل جنگ، دشمن باید از شکست و هزینه‌های ناشی از آن چنان هراسی داشته باشد که نتواند تصمیم به حمله بگیرد.

✅ به عقیده‌ی استراتژیست فرانسوی ژنرال آندره بوفر، بازدارندگی به عنوان یک استراتژی درصدد آن است که متخاصمان را از قدرت تصمیم‌گیری برای کاربرد نیروی نظامی ناتوان سازد. به بیان‌ دیگر بازدارندگی عبارت است از تأمین توانمندی‌های لازم در کشور بازدارنده با هدف متقاعد کردن طرف مقابل یا مجبور ساختن او به چشم پوشی از رفتاری تهاجمی علیه خود.

✅ ۴۰۰ سال بعد از میلاد حضرت مسیح، مبتنی بر اندیشه‌های مسیحی نیز، دکترینی در ارتش روم شکل گرفت که بعدها به دکترین صلح نام گذاری شد. اساس این دکترین که به «بازدارندگی» می‌پرداخت، جمله‌ای معروف از کتاب مقدس بود که می‌گفت: «اگر صلح می‌خواهی، آماده‌ی جنگ باش»

✅ دکترین صلح به این منطق می‌پرداخت که، آمادگی شما برای یک جنگ، دشمن را از حمله وا می‌دارد و موجب توازن قدرت و صلح می‌شود.

✅ در بازدارندگی باید هزینه‌ی دشمن افزایش پیدا کند. امام خامنه‌ای بعد از اشاره به #بازدارندگی_اقتصادی بلافاصله، مثال دستاوردهای نظامی را زدند که برای دشمن بازدارنده است.

✅ از منظر امام مسلمین اقتصاد کشور باید به آن‌چنان قدرتی برسد، که هزینه‌ی به راه‌انداختن هر کدام از انواع #جنگ_اقتصادی (تجاری، مالی، ارزی، منابع) برای ایالات متحده، به مانند جنگ نظامی بیش از سودی باشد که قرار است نصیبش شود.
در واقع بازدارندگی اقتصادی به معنای افزایش هزینه‌ی حمله‌ی اقتصادی دشمن به زیرساخت‌های مالی و پولی کشور است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✊?جنبش مردمی مقاومت در جنگ ارزی
? @currency_war

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.