? #تبیین_و_تحلیل | اولویت اول؛ مهار رقیب تولید

? #تبیین_و_تحلیل | اولویت اول؛ مهار رقیب تولید

? یادداشتی از آقای مسعود براتی، مدیرگروه بین‌الملل شبکه کانون‌های تفکر ایران (ایتان)

? برای رونق تولید ملی به چند مسئله باید توجه کرد تولید در درون اقتصاد ما دارای رقبای بسیار جدی و گردن کلفت است. باید رقبای سرسخت تولید را مهار کرد. رقبای تولید عبارتند از فعالیت‌های غیرمولد، واردات و قاچاق. مهار این غول‌ها به عهده حاکمیت است.

?️ حاکمیت باید فعالیت‌های غیر مولد اقتصادی را که به عنوان رقیب اصلی تولید در اقتصاد کشور حضور دارند مهار کرده و اجازه ندهد جریان نقدینگی و سرمایه موجود در کشور به سمت آنها برود. دولت هرچه برای رونق تولید فعالیت انجام دهد، اما به مسئله مهار رقبای تولید توجه نکند، کارهایش تقریباً هیچ اثری نخواهد داشت.

?️ ابزار‌های مالیاتی مهمترین ابزاری است که می‌توان از آن استفاده کرد. البته ابزارهای مالیاتی بر بستر شفافیت اطلاعات و سامانه‌های اطلاعاتی می‌توانند عمل کنند و لذا ما نیازمند حرکت به سمت شفاف کردن فعالیت‌های اقتصادی هستیم و نیاز به تشکیل و ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی خصوصاً در حوزه‌های پولی و بانکی داریم.

?️ واردات و قاچاق نیز رقیب سرسخت تولید هستند. این رقبا نیز باید مهار شوند. باید دندان لق واردات کنده شود. تجربه سال 97 نشان داد که آنجا که به واردات تکیه نشد و از تولید داخل حمایت گردید، دشمن نتوانست فضایی برای اعمال فشار بر مردم ایران به دست آورد.

?️ بخش دوم راهبرد #رونق_تولید ملی تسهیل در فضای کسب و کار و تولید است. مسیر تولید پر مانع و پر چالش است. مشکلات و موانع متعددی که بارها و بارها مطرح شده ولی متاسفانه بهبود پیدا نکرده است. دولت و مجلس و قوه قضاییه باید با جدیت رفع موانع کسب و کار را دنبال کنند.

? ادامه یادداشت جدید را بخوانید?
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=42086

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.