❌برگشتن از خط قرمزهای رد شده به اسم گام سوم!❌

❌برگشتن از خط قرمزهای رد شده به اسم گام سوم!❌

?مگر تحقیق و توسعه جزء خط قرمزهای رهبری نبود؟!

✍️همواره گفته بودیم که جمله «برجام تصمیم نظام و مورد تایید رهبری است» یک دروغ محض و ظلم و فریب بزرگی است. چرا که رهبری برجام را مشروط به ۹شرط مهم و ده ها هشدار امضا نمودند.

✍️نامه ی ۹ بندی رهبری، به عنوان سند مغایرت برجام با تصميم نظام است. چراکه تقریبا چیزی از این شروط اجرا نشد!

✍️حالا که بناست گام سوم کاهش تعهدات برداشته شود، عدول دولت از یکی دیگر از شرط های رهبری مشخص شد؛ آنهم شرط مهمِ “ادامه داشتنن تحقیق و توسعه!”

✍️شرط هفتم نامه رهبری این بود:
«سازمان انرژي اتمي، ‌تحقيق و توسعه #درابعادمختلف را در مقام اجرا به‌گونه‌اي ساماندهي كند كه در پايان دوره‌ي 8 ساله هيچ كمبود فناوري براي ايجاد غني‌سازي مورد قبول در برجام وجود نداشته باشد.»

✍️ایشان پیش از نامه نیز این شرط را مکرر بیان فرموده بودند:
«ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدودیت در همین مدّتِ محدودیّت هم که ما قبول میکنیم، کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز باید ادامه‌ پیدا کند، که این هم از جمله‌ى خطوط‌قرمزى است که مسئولین محترم روى آن تکیه کردند؛ گفتند ما حاضر نیستیم از تحقیق و توسعه دست برداریم؛ حق با اینها است. در طول این سالهاى محدودیّت هم، بایست ‌تحقیق ‌و توسعه ‌ادامه ‌داشته ‌باشد. آنها حرف دیگرى میزنند؛ آنها میگویند شما ده سال دوازده سال یا بیشتر هیچ کارى نکنید، بعد از آن شروع کنید به تولید، شروع کنید به ساخت! که این حرف زور مضاعفى است، حرف ‌غلط ‌مضاعفى‌است.» ۱۳۹۴/۰۴/۰۲

✍️اما داریم مشاهده میکنیم که طبق گام سوم سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، اقدام کند. این نشان می دهد دولت محدودیت تحقیق و توسعه را در این مدت و در متن برجام پذیرفته‌است!
واین هم سندی دیگر در خلاف بودن برجام!

✍️یعنی ما درحال حاضر در حال کاهش تعهداتی هستیم که روی خروج از خطوط قرمزمان بستیم؛ نه تعهدات قانونی‌ مان!
هنوز مانده تا بفهمیم با برجام چه بر سرمان آورده اند!

رها عبداللهی
@najva_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.