?بسته خبری?بین_الملل ۱۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا

?بسته خبری?بین_الملل

?۱۷ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور ضمن اذعان به تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه تهران، اعلام کردند «کارزار فشار حداکثری» در تبادلات مربوط به کالاهای بشردوستانه با ایران مانع ایجاد کرده است.

?مجلس نمایندگان آمریکا در جریان برگزاری جلسه استیضاح رئیس جمهور این کشور با اکثریت آرا به استیضاح دونالد ترامپ رای داد.
اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نشست استیضاح ترامپ به استیضاح او رأی مثبت دادند.
در جریان نشست مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ تا به این لحظه، بیش از ۲۱۷ تن از نمایندگان به طرح استیضاح رئیس جمهور آمریکا رأی مثبت دادند و به این ترتیب طرح استیضاح ترامپ با کسب اکثریت آرای مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

?هزاران نفر از مردم آمریکا در آستانه رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره لایحه استیضاح ترامپ، با تظاهرات در شهرهای مختلف خواستار استیضاح و برکناری ترامپ شدند.

?وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن عمیقا نگران نظامی شدن فضا است.
این هشدار چین در واکنش به تصویب قانون دفاع ملی آمریکا در سنای این کشور و همچنین دستور شکل گیری نیروی فضایی در ایالات متحده است.

?طرحی که خواستار تحریم‌های جدید علیه سوریه، ایران و روسیه بود در قالب لایحه بودجه دفاعی آمریکا به تصویب مجلس سنای این کشور رسید.
این طرح با نادیده گرفتن حمایت‌های آمریکا و متحدان این کشور از تروریست‌ها در سوریه، دولت بشار اسد و متحدان سوریه را به «جنایت‌های جنگی» متهم کرده است.

?سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد: از زمان استعفایم که در پاسخ به خواست لبنانی‌ها همواره تلاشم برای برآورده کردن خواسته‌های آنها برای دولت تکنوکرات بود و آنرا تنها راه حل بحران اجتماعی و اقتصادی خطرناکی که کشور با آن روبرو است، یافتم.
وی افزود: برایم مشخص شد که با وجود پایبندی من به دولت تکنوکرات اما مواضعی که طی روزهای گذشته اتخاذ شد مواضعی غیر قابل تغییر است و بنابراین من نامزد تشکیل کابینه نخواهم شد.

?خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از صدور دستور بازداشت «اوو مورالس» رئیس‌جمهور سابق و مستعفی بولیوی از سوی دادستان کل این کشور خبر داد.

?مقتدی صدر رهبر جریان صدر با انتشار یک پست توئیتری پیامی را خطاب به معترضان عراقی و نیروهای امنیتی این کشور ارسال کرد. صدر در این پیام توئیتری تاکید کرد: ترورها را تمام کنید. آزموده را آزمودن خطاست. وی ادامه داد که معترضان عراقی باید از روند مسالمت آمیز بودن اعتراضات محافظت کنند. صدر خطاب به نیروهای امنیتی عراقی نیز گفت: به نیروهای امنیتی قهرمان عراق می گویم که حفاظت از کشور وظیفه شما است.

?برخی منابع عراقی مدعی شدند هکرها، وب‌سایت‌های تمام وزارت‌خانه‌های عراق هک و اطلاعات آنها را منتشر کردند.
گفته می‌شود حجم اطلاعات سرقت رفته نزدیک به ۱۴۰ گیگ است و بخشی از آنها مربوط به مفاسد اقتصادی دولتهای پس از سقوط صدام است.

?سفارت امریکا در بغداد ضمن اعلام هشدار، تعدادی از کارمندان خود را تخلیه کرده است.

?وزارت خارجه عراق اعلام کرد ۵۹۸ کودک خارجی داعش را به کشورهایشان تحویل داده است.
این کودکان تبعه ترکیه، روسیه، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، آلمان، فرانسه، سوئد، گرجستان، بلاروس، اوکراین، الجزایر، ازبکستان و قزاقستان بودند.

?رسانه های یمنی اعلام کردند که چندین منطقه در الحدیده از جمله الدریهمی و التحیتا هدف سنگین ترین حملات هوایی متجاوزان قرار گرفته اند.
این درحالی است که از زمان امضای توافقنامه استکهلم درخصوص برقراری آتش بس در الحدیده متجاوزان سعودی کوچکترین پایبندی به این توافق نداشته اند.

?به گزارش رسانه‌های عربی، تلاش برای فراری دادن عمرالبشیر رییس جمهوری مخلوع سودان از زندان کوبر که قرار بود با مسموم کردن برخی افسران زندان انجام شود، به شکست انجامید.
یک منبع پارلمانی به العربیه گفت: مقام‌های سودانی نورالهدی محمد الشفیع همسرعبدالله برادر عمرالبشیر را بر اساس ماده ۱۳۰ مربوط به شروع به قتل، دستگیر کردند.
این منبع خاطرنشان کرد که زن برادر البشیر در صدد بود شماری از افسران زندان را با هدف فراری دادن عمرالبشیر مسموم کند.

@najva_net

?نقل شده است که علامه امینى فرمودند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.