بین_الملل ?بسته خبری?پارلمان اروپا» با تصویب

بین_الملل

?بسته خبری?

?«پارلمان اروپا» با تصویب قطعنامه‌ای مدعی سرکوب تحولات اخیر در ایران شد و با طرح ادعای «خشونت نامتناسب»، به تحولات اخیر در ایران واکنش نشان داد.
در این قطعنامه مداخله جویانه همچنین ادعا شده است که تحولات اخیر ایران «بزرگترین ناآرامی ۴۰ سال اخیر» بوده است.
در این قطعنامه کشورهای اروپایی همچنین خواستار آزادی افرادی شده‌اند که آن‌ها را «مدافعان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران» نامیده‌اند.

?مجلس نمایندگان آمریکا رسما ترامپ را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد. در اتمام رای گیری بر سر لایحه سوء استفاده ترامپ از قدرت، 230 نفر موافق استیضاح و 197 نفر مخالف هستند.
همچنين مجلس نمایندگان آمریکا با 229 رای موافق و 198 رای مخالف، با تفهیم اتهام به ترامپ به دلیل مانع تراشی در مسیر فعالیت کنگره موافقت کرد.

?ترامپ خطاب به دموکرات‌ها و در واکنش به ماجرای استیضاح اش گفت که آنها روند استیضاح را نازل کرده‌اند و بعد از این هر رئیس جمهوری به خاطر یک تماس تلفنی می‌تواند استیضاح شود.
ترامپ علاوه بر این مدعی شد که اقدام دموکرات‌ها برای استیضاح، حرکتی برای ابطال آرای میلیون‌ها آمریکایی است.

?مورالس رئیس‌جمهور برکنارشده بولیوی گفت: زمانی که رئیس‌جمهور شدم، برادری به من گفت “حواست به سفارت آمریکا باشد. هرکجا سفارت آمریکا هست، کودتا هم هست. به جز در خود آمریکا؛ چون آمریکا در آمریکا سفارت ندارد”.
چرا سفیر آمریکا را اخراج کردیم؟ چون داشت توطئه می‌کرد، داشت برای کودتا برنامه‌ریزی می‌کرد.
زمانی که سفیر وقت آمریکا برای اولین بار به دیدن من آمد، به من گفت می‌توانید با هر کشوری رابطه داشته باشید به جز کوبا، ونزوئلا و ایران.
به او گفتم “ما یک کشور مستقل هستیم و خودمان تصمیم می‌گیریم که با چه کسانی رابطه داشته باشیم. ما مستعمره آمریکا نیستیم.
کودتا علیه من، کودتای لیتیومی بود. چون شرکت‌های آمریکایی در استخراج لیتیوم بولیوی مشارکت نداشتند و ما با اروپا و چین کار می‌کردیم.
دولت‌های آمریکا همه مانند هم هستند، شاید در تاکتیک تفاوت‌هایی داشته باشند، اما اهدافشان یکی است.

?یک مقام وزارت امورخارجه آمریکا گفت که این کشور در پروژه توسعه بندر چابهار، هند را از تحریم‌های مربوط به این بندر مستثنی کرده است.

?رسانه‌ها گزارش داده‌اند که «حسان دیاب» نامزد مورد حمایت حزب‌الله با کسب حمایت ۶۹ نفر از نمایندگان، حائز بیشترین آرا شده و به عنوان نخست‌وزیر جدید معرفی می‌شود.
رئیس جمهور لبنان، دیاب را مامور تشکیل کابینه کرد.

@najva_net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.