راهکار مهم برای پیشگیری از ابتلای کودکان به اوتیسم

یک راهکار مهم برای پیشگیری از ابتلای کودکان به «اوتیسم»

#استادمحمدشجاعی
#مناسبتی
13فروردین (2 آوریل) روز جهانی اوتیسم

روز سیزدهم فروردین همزمان بود با روز جهانی اوتیسم. استاد محمد شجاعی یک راهکار مهم برای پیشگیری از ابتلای کودکان به اوتیسم ارائه داد.
با توجه به این که بیماری اوتیسم نوعی انزوا و گریز از اجتماع است وی می گوید:  نقش بازی در پرورش کودک در جنبه­های مختلف، به ویژه تربیت اجتماعی برای پیشگیری از ابتلای کودکان به بیماری اوتیسم حیاتی است. زیرا طبیعی­ ترین فعالیت بچه در هفت سال اول بازی ها است.  بازی هایی که بچه­ ها می کنند، در آغاز، تحرک بدنی و جست ­و خیز و غلت خوردن و سینه ­خیز رفتن است. این حرکت ها با عضلات بچه سر و کار دارد. در واقع اولین دسته از بازی ها را می توانیم بگوییم همین بازی های ورزشی هستند که در ابتدا به صورت نامنظم و بدون قاعده توسط بچه صورت می گیرد.

بچه از همان سنین اول، بدن و دست و پایش را تکان می دهد؛ غلت می خورد و چهار دست و پا  و سینه خیز می رود. همه اینها آن اثراتی را  دارد که قبلاً به طور مفصل در مورد بازی ها گفتیم. همه اینها باعث می شوند که هم انرژی های بچه تخلیه بشود و هم بچه رشد عضلانی و قدرت بدنی پیدا کند که برای سلامتش  ضروری است.
اما وقتی که بزرگتر می شود، بازی هایش قانونمند می شود. یعنی شکل خاصی از نظر و قانون پیدا می کند. بخصوص اگر به سمت بازی های اجتماعی برویم، کودک مدام با قواعد سر و کار دارد و در همه اینها کودک رفتار اجتماعی و چیزهای دیگر را یاد می گیرد.
ادامه مطلب در سایت??
montazer.ir/node/6536
????????
کانال رسمی #موسسه_منتظران_منجی عج
@montazer_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.